قطعات خودرو

تجهیز فیات دوکاته به موتور الکتریکی روتاری برای استفاده بهتر در شروع حرکت

خودرو بانک – کنائوس تابرت می‌گوید این خودرو برقی دارای یک rotary range-extender وانکل است. در بسیاری از خانه‌های متحرک به منظور استفاده از یک پیشرانه الکتریکی، نمونه اولیه RV غول پیکر آلمانی جایگزین مدل دیزلی و استاندارد می‌شود اما در این جا نوآوری کاملا جدیدی در سیستم وجود دارد. این دستگاه توسط یک ژنراتور موتور چرخشی پشتیبانی می‌شود که به عنوان منبعی برای تغذیه در هنگام استقرار در اردوگاه عمل می‌کند. کنائوس تابرت اظهار داشته است که این سیستم می‌تواند قدرت موردنیاز یک هفته برای تأمین خروجی گرمایش، آشپزی، لوازم جانبی و روشنایی را ارائه دهد.

این طراحی مجدد توسط شرکت مهندسی موتوراسپرت HWA AG انجام شده است که به بازسازی مکانیکی فیات دوکاتو، به عنوان نیروی کمکی در هنگام شروع حرکت کمک کرد.

این کار با استفاده از خانه موتوری کلاس C Knaus Van Ti 650 MEG Vansation آغاز شد. موتور دیزلی استاندارد و گیربکس شش سرعته دستی آن با موتور الکتریکی 241 اسب بخاری و گیربکس کاهنده جایگزین شدند.

یکی از مشکلات این بود که این موتور الکتریکی جدید دارای باتری 35 کیلوواتی بود که می‌توانست با یک بار شارژ تنها 90 مایل (90 کیلومتر) برد کار کند. در این هنگام وانکل وارد صحنه شد. در این سیستم، ژنراتور نصب شده توسط موتور چرخشی تغذیه می‌شود که باتری را شارژ کرده و برد خودرو را افزایش می‌دهد. این دستگاه به محض اینکه شارژ باتری به حد بحرانی برسد، به طور خودکار شروع به کار می‌کند و می‌تواند موتور را مستقیماً تغذیه و باتری را شارژ کند.فیات دوکاتو

کنائوس بیان کرده است که آن‌ها به جای یک موتور پیستونی معمولی، از یک موتور چرخشی استفاده کرده‌اند چرا که این موتور از لحاظ بازه بهینه rpm کارآمدتر و جمع و جورتر است و قطعات کم‌تری دارد. همچنین، هنگام کار نرم‌تر و بی صداتر است. آرام و بی سر و صدا بودن، فیات دوکاتو را بسیار جذاب‌تر کرده است. انرژی مورد نیاز فضای داخلی خانه موتوری نیز از طریق یک دستگاه اینورتر تامین می‌شود و نیاز به منابع خارجی یا مخازن LPG حجیم را از بین می‌برد.

به گفته کنائوس، این موتور چرخشی تا 5 روز قدرت کمکی را تأمین می‌کند که برای سفرهای کمپینگ خارجی ایده آل است. گرچه کنائوس نوع سوخت مصرفی خود را مشخص نکرده است اما گفته است که باتری 35 کیلووات ساعتی آن تنها به سه ساعت زمان نیاز دارد تا دوباره شارژ شود.

وی افزوده است که این خودرو به راحتی می‌تواند از موتور دیزلی یا گازی استفاده کند، اما شرکت گفته است که در نهایت قصد دارند این سیستم را با یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی تعویض کند و برق مورد نیاز و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *