قطعات خودرو

تخصیص ارز از طریق سامانه جامع تجارت

قطعات خودرو – اداره نظارت ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای ماده 3 آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر پیاده‌سازی کلیه فرآیندهای تجارت داخلی و خارجی در بستر سامانه جامع تجارت نامه‌ای به بانک‌های عامل در این خصوص ارسال کرد.

در این نامه آمده است: امکان ایجاد درخواست تخصیص ارز توسط بازرگانان در بستر سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شده لذا از تاریخ 4 دی‌ماه 1400 درخواست تخصیص ارز مشتریان بانک‌ها در سامانه جامع ارزی قرار خواهد گرفت. همچنین این امکان برای مشتریان وجود دارد که ضمن مشاهده آخرین وضعیت هریک از درخواست‌ها، فرآیند متناسب مثل ویرایش، تجزیه و ابطال درخواست‌های تخصیص ارز را از طریق سامانه جامع تجارت آغاز نمایند.

یادآور می‌گردد فرآیندهای مربوط به پرونده‌هایی که تاریخ ثبت سفارش آن‌ها قبل از تاریخ مذکور باشد، همچنان توسط کاربران آن بانک صورت خواهد گرفت. خواهشمند است نسبت به صدور دستورات لازم و اطلاع رسانی به شعب آن بانک اقدام فرمائید.

گفتنی است برای تسهیل کار بازرگانان نسخه چاپی راهنمای ایجاد درخواست تخصیص ارز در سامانه جامع تجارت ارائه شده که می‌توانید آن را از طریق زیر دانلود نمائید.

دانلود راهنما

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *