قطعات خودرو

تدبیر سید حسن خمینی

مشورت یا اجازه

پس از آن که اصرار اصلاح طلبان برای حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری به اوج رسید. وی به دیدار رهبری رفت و از ایشان درباره حضورش در انتخابات سوال کرد. حالا این سوال، مشورت بود یا اجازه نمی دانیم؛ اما گویا رهبری فرموده‌اند که به صلاح شما نیست.
سید حسن خمینی پرسیده که آیا می توانم جواب شما رسانه ای کنم که رهبری مانعی نمی بینند.
این اقدام سیدحسن خمینی می تواند برای او بسیار مفید واقع شود. در وهله اول وی عدم ورود خود به انتخابات را توجیه کرده و خودش را از اصرار اصلاح‌طلبان و شاید انتظار برخی مردم رهایی بخشیده آن هم بدون تحمل هیچ هزینه ای و حتی با بدست آوردن وجه ای جدید برای خودش که ثابت می کند او ولایتمدار است. اهل ایجاد چالش در درون نظام نیست و می خواهد اگر کاری را بر عهده می گیرد بدون زمینه مساعد نباشد.
البته عده ای انتقاد کرده اند که مشورت گرفتن از رهبری طبق قانون ضروری نیست و نباید تبدیل به یک روال معمول شود؛ اما سید حسن پاسخ مناسبی دارد.
با اندکی هوشمندی می توان گفت: سیدحسن خمینی خیلی ساده از رهبری خرج کرد. آینده نشان خواهد داد او چه بهره های از این کار خواهد برد.
با توجه به سن و موقعیت سیدحسن خمینی او حالا می‌تواند در انتخابات بعدی خبرگان تایید صلاحیت شود. در انتخابات های بعدی ریاست جمهوری به عنوان چهره‌ای نوساخته و بکر وارد شود. تا همین جا نیز به همه پیام داده که من رای داشتم اما مصلحت دیدم فعلا رئیس جمهور نشوم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *