قطعات خودرو

تدوین سند سیاستی صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی

معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: سند سیاستی برای صنعت ماشین سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شد.

مهدی صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی با انجمن‌های تخصصی در مورد سند توسعه صنعت ماشین سازی و تجهیزات، با اشاره به ضرورت توجه به صنعت ساخت‌محور و تکمیل زنجیره ارزش کارخانه‌سازی، بیان کرد: سند سیاستی برای صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی تدوین شده که با حضور تشکل‌های تخصصی، نهایی و به عنوان نقشه راه برای این صنعت راهبردی عملیاتی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: نگاه جدیدی در فضای صنعتی کشور ایجاد شده و توجه به صنعت ماشین سازی و تجهیزات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت این صنعت راهبردی در توسعه صنعتی کشور، افزایش خوداتکایی در صنعت ماشین سازی و تجهیزات را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات سه محور کلیدی باید مورد پیگیری قرار گیرد. ابتدا تدوین نظام‌نامه و سند سیاستی است .

وی محور دیگر را تدوین نقشه راه عنوان کرد و گفت: تشکل‌های تخصصی با همکاری واحدهای تولیدی باید نقشه راهی برای طراحی ماشین‌آلات و تجهیزات در صنایع مختلف طراحی کنند و مزیت‌ها و گلوگاه‌ها برای توسعه این صنعت را مورد بررسی قرار دهند و اینکه توسعه خوداتکایی در چه سطح از ماشین آلات صورت گیرد.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: محور سوم تکمیل زنجیره ارزش کارخانه‌سازی است. تشکل‌های تخصصی با تشکیل کنسریوم و بهره‌مندی از نظرات مشاوران، متخصصان و سازندگان می‌توانند به یک وفاق برای توسعه این صنعت زیر ساختی برسند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه صنعت ساخت‌محور در کشور باشیم.

منبع: مهر

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است