قطعات خودرو

ترامپ در آخرین روزها

عقب‌نشینی ترامپ در آخرین روزها

به گزارش «قطعات خودرو» به نقل از دنیای‌اقتصاد : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سرانجام بسته کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری را به شکل غیرمنتظره امضا کرد. او پیش‌تر به شدت با رقم تعیین‌شده برای کمک‌های مالی به بیکاران مخالف و خواهان رقمی بالاتر بود. مشخص نیست که چرا وی تصمیم خود را به ناگهان تغییر داد؛ اما یک منبع مطلع می‌گوید برخی مشاوران ترامپ خواسته بودند او در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

عقب‌نشینی ترامپ در آخرین روزها

رئیس‌جمهوری پس از اینکه بسته کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری را ننگین خواند، آن را امضا کرد. امضای غیرمنتظره ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که او به شدت با رقم تعیین شده برای کمک‌های مالی به مردمی که به‌دلیل کرونا بیکار شده‌اند، مخالف و خواهان رقمی بالاتر بود. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه یکشنبه ناگهان مصوبه ۳/ ۲ تریلیون دلاری کنگره را که شامل بودجه دولت فدرال و مشوق مالی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بیماری کرونا می‌شود، امضا کرد. خودداری ترامپ از امضای این مصوبه به تعطیلی بخشی از دولت فدرال و قطع حقوق بیکاری میلیون‌ها نفر از شهروندان آمریکا منجر می‌شد. اما او که به دنبال شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد، در نهایت از تصمیم خود برای جلوگیری از تبدیل این مصوبه به قانون عقب نشست. رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه ایالات متحده از کنگره این کشور خواسته بود که با تغییر مصوبه خود مبلغ کمک مالی به آمریکایی‌ها را که درگیر پیامدهای شیوع ویروس کرونا هستند از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار در ازای هر نفر افزایش دهد. مشخص نیست که چرا دونالد ترامپ تصمیم خود را تغییر داد.  مقامات کاخ سفید در این باره کاملا سکوت کرده‌اند اما یک منبع مطلع می‌گوید که برخی مشاوران او از وی خواسته بودند که در تصمیم خود تجدیدنظر کند. ترامپ غروب یکشنبه در توییتر نوشت که اخبار خوبی در رابطه با لایحه کمک‌های مالی مربوط به کووید- ۱۹ دارد. اما او هیچ توضیحی دراین‌باره نداد. دموکرات‌های کنگره نیز موافق افزایش کمک‌های مالی به ۲ هزار دلار هستند، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کرده‌ بودند. در حالی که بسیاری از اقتصاددانان موافقند که کمک‌های مالی این لایحه باید بیشتر از این باشد تا چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند. حدود ۱۴ میلیون نفر به خاطر محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده شغل خود را از دست داده‌اند که در صورت خودداری دونالد ترامپ از امضای مصوبه کنگره نمی‌توانستند همچنان از حقوق بیکاری بهره‌مند شوند. این بسته شامل بودجه ۴/ ۱ تریلیون دلاری نهادهای دولت فدرال نیز می‌شود که عدم امضای آن به تعطیلی بخشی از دولت منجر می‌شد و میلیون‌ها تن از کارکنان دولت را به مخاطره می‌انداخت.

حالا این بسته مالی چند میلیاردی به توزیع واکسن، به صندوق‌های مدارس، کسب‌و‌کارهای کوچک، بیمارستان‌ها و خانواده‌های آمریکایی کمک شایانی خواهد کرد.

ترامپ این بسته کمک‌های مالی را در ۴۸ ساعت مانده به تعطیلی دولت امضا کرد. این مهم در آستانه انقضای پرداخت کمک مالی به میلیون‌ها بیکار آمریکایی صورت گرفت که می‌توانست یک هرج و مرج رقم بزند. به گفته ناظران این بحران توسط خود ترامپ ساخته شد. او پس از اینکه از امضای مصوبه سنا  سر باز زد و آن را وتو کرد وارد این بحران شد اما دستیاران ارشد وی با ساعت‌ها مذاکره با اعضای هر دو حزب در نهایت او را مجبور کردند تا این مصوبه را امضا کند.

این لایحه ۵ هزار و ۵۹۳ صفحه‌ای در نهایت در فلوریدا، جایی که ترامپ حضور دارد، توسط رئیس‌جمهوری مستقر امضا شد. ترامپ روز یکشنبه در اظهاراتی بیان کرد: « من با دریافت یک پیام قوی بسته مربوط به کووید-۱۹ را امضا و به کنگره اعلام کرده‌ام که موارد زائد باید حذف شود و آنها برای بودجه عمومی با اصلاح موارد آن را برایم ارسال خواهند کرد. اما در حالی که تنها ۲۵ روز دیگر به مراسم تحلیف جو بایدن باقی مانده است، دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌گویند که قصد ندارند به این درخواست ترامپ پاسخ مثبت بدهند.

نیتا لووی، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از نیویورک و رئیس کمیته اعتبارات مجلس گفت: «کمیته اعتبارات مجلس صلاحیت رسیدگی به فسخ و ابطال بخشی از بودجه را دارد و چون اکثریت آن در دست دموکرات‌ها است، تن به این موضوع نخواهد داد. وی تصریح کرد که با رد این درخواست دموکرات‌ها اجازه خواهند داد تا تیم بایدن-هریس اصلاحات بهتری را ارائه دهند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است