قطعات خودرو

تسهیلات ویژه نوسازی ادوات کشاورزی گلستان و چند خبر کوتاه

ایرنا – ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان جهادکشاورزی گلستان برای پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی این استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت که این تفاهم نامه برای توسعه و ارتقای عملکرد محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا و نباتات علوفه‌ای در اراضی دیم استان امضا شد و به متقاضیان خرید ادوات کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

مریم برزنونی با اشاره به گشایش نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در گرگان از کشاورزان خواست برای انتخاب ادوات و آشنایی با ماشین آلات کشاورزی به این نمایشگاه مراجعه کنند.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه مکانیزاسیون در بخش‌های باغی، زراعی، دام و طیور و شیلات پرداخت شده است.

هفدهمین نمایشگاه ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات و آبیاری که از ۶ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان واقع در جاده گرگان به آق قلا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز به کار کرد تا فردا شب دایر خواهد بود.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در چهارمین جلسه شورای فنی استان، گفت: با توجه به هزینه بالای پروژه‌های راهسازی به ویژه رویه‌های آسفالتی، توجه به کیفیت و دوام آسفالت بیش از پیش حائز اهمیت است و باید نظارت‌ها در هر یک از مراحل تهیه مصالح، تولید آسفالت و عملیات اجرایی آن مطابق مشخصات فنی و آزمایشات کنترل کیفی انجام شود.

عفت همدم تاکید کرد: نظارت مستمر بر پروژه‌های عمرانی در بخش راهسازی در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های تابعه توسط کارگروه نظارت شورای فنی گلستان و نیز انجام آزمایشات کنترل کیفی در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان از بستری ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که شمار این بیماران ۱۶ نفر کمتر از روز گذشته است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۲۳ نفر نیز با ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند.

وی گفت: بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت به جز علی‌آباد کتول که در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، بندرگز، کردکوی، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در وضعیت زرد و رامیان، بندرترکمن و گمیشان در وضعیت آبی شیوع این ویروس قرار دارند.

**

حجت الله یوسفی رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با هدف توسعه و ترویج ورزش، چهار خانه ورزش در روستای کاکا، کوچک الوم، پلی‌حاجی و سارجه کُر از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

**

فرماندار کلاله در کارگروه اشتغال شهرستان اعلام کرد که از ابتدای سال‌جاری تا کنون با ثبت اسامی ۴۲۳ نفر در سامانه رصد اشتغال، بستر شغل پایدار برای این افراد فراهم شده است.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: امسال میزان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی کلاله از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پارسال به ۲۶ میلیارد ریال به منظور ایجاد فرصت شغلی برای حدود ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

**

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز بابیان اینکه یکی از وظایف تعریف شده برای بهورزان تلاش برای توانمندسازی زنان روستایی است، گفت: با هدف تقویت اقتصاد خانواده بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی به کمک کارشناسان ترویج جهادکشاورزی بانوان روستاهای هدف آموزش‌های لازم برای مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران را فرا گرفتند. 

ابراهیم فدایی افزود: در اجرای این طرح ۳۵ نفر از بانوان روستاهای “اوقچی بزرگ، ملای شیخ گینک لیک و قره شور” کلاله پس از یادگیری، اقدام به کشت پیاز زعفران در بستر خاک کردند.

قربان نظر فرود کارشناس جهاد کشاورزی کلاله نیز در این باره گفت که این اقدام با تلاش بهورزان برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی و اقتصادی در روستاها انجام می‌شود و در تقویت سطح معیشت خانواده اثرگذار است.

**

فرماندار گرگان در نشست بررسی مشکلات ساکنان حاشیه تپه‌های تاریخی این شهرستان، گفت: برای مشکلات ساخت و ساز روستای تورنگ تپه، شبکه معابر و ساخت و ساز در حریم تپه باید طرح ویژه توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و بنیاد مسکن ارائه و سپس بررسی شود. 

محمد حمیدی افزود: در روستای چهارباغ نیز ساختمان نیمه تمام میراث فرهنگی باید تکمیل و در اختیار دهیاری برای استفاده از ظرفیت گردشگری قرار گیرد.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزانی که برای کشت کلزا، گندم و جو با آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرارداد امضاء کنند تا ۹۰ درصد از تخفیف جهت بیمه مزارع بهره‌مند می‌شوند.

محمدرضا عباسی افزود: بازدید کارشناسان کشاورزی از مزارع و دادن مشاوره برای داشت بهتر محصول و یک نوبت سهمیه کود ریز مغذی از مزایای دیگری است که شامل حال کشاورزان شرکت کننده در این طرح می‌شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان در صورت امضای قرارداد، اجباری به فروش محصول خود به آستان قدس رضوی ندارند و می‌توانند آن را به مراکز خرید دیگر بفروشند.

عباسی ادامه داد: امسال ۵۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از خشکسالی برای اراضی بیمه شده کلزا در سطح ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار پرداخت شد و پیگیری برای پرداخت خسارت اراضی گندم و جو نیز در حال انجام است.

**

فاطمه حکم آبادی بخشدار مرکزی آزادشهر در رابطه با گلایه مردم از دفع غیر بهداشتی زباله در مسکن مهر این شهر، گفت که مسکن مهر این شهرستان در کنار روستای ازدارتپه قرار دارد و برای حل این مشکل با اداره راه و شهرسازی مکاتبه کردیم تا سهم سرانه این روستا برای دفع زباله افزایش پیدا کند و این دهیاری وظیفه جمع آوری زباله‌های مسکن مهر را نیز به طور منظم بر عهده بگیرد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *