قطعات خودرو

توان تولید همه اجزای پیشرانه خودروهای برقی را در داخل کشور داریم

محمد حسین رفان روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در مراسم رونمای از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در گروه مپنا در استان البرز اظهار کرد: سال ۹۶ از سوی مدیرعامل شرکت مپنا ماموریت پیدا کردیم که وارد حوزه برقی سازی شویم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برای ورود به این بحث در مرحله اول یک تیم سه چهار نفره تشکیل شد که خوشبختانه امروز به ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: این تیم کار خود را در سه محور آغاز کرد که اولین محور طراحی خودروی برقی بود که نتیجه آن به برقی کردن چهار خودرو از سواری تا اتوبوس ختم شده است.

وی توضیح داد: محور دوم ساخت پیشرانه در خودروی برقی بود که امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که تمام اجزای داخلی خودروی برقی توسط مهندسان داخلی تولید می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: محور سوم هم محور زیرساخت بود که بسیار وسیع است که آن هم به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن سخت افزار است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)توضیح داد: بخش سخت افزار آن شامل چند شارژر است و بخش نرم افزار آن هم شامل نرم افزارهای بالادستی است که بحث بانکینگ و پرداخت، توزیع انرژی و در نهایت ارتباط بین خودرو تا دیسپاچینگ ملی کشور برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: ایرادی که به خودروهای برقی می‌گیرند این است که هدف تولید این خودروها حذف سوخت فسیلی است ولی به هر حال برای تولید انرژی آن باید از سوخت فسیلی در نیروگاه‌ها استفاده شود.

وی توضیح داد: راندمان خودروی برقی دو برابر خودروی دیزلی است و این یعنی مصرف سوخت فسیلی ناشی از تامین انرژی این خودروها بسیار کمتر از خودروهای دیزلی است.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این برای تامین انرژی خودروهای برقی می‌توان با ایجاد ایستگاه از انرژی پاک استفاده کرد.

رفان توضیح داد: این ایستگاه می‌تواند در فضاهایی که شبکه برق وجود ندارد نصب و به کار گرفته شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *