قطعات خودرو

تولید اسمارت متوقف می شود

بازار؛ گروه خودرو: باتوجه به سیاست اتحادیه اروپا برای تولید خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰، تمام برنامه های تولید محصولات برقی در حال تغییر است. براین اساس، اسمارت نیز به سمت سرمایه گذاری مشترک با جیلی برای دست یابی به اهداف نگاه می کند.

برای شروع این همکاری منحصر به فرد اسمارت به تولید EQ فورفور به زودی پایان می دهد. البته این توقف تولید به تدریج انجام خواهد شد و در برنامه یکساله کاهش تیراژ صورت می گیرد. البته باید ذکر کرد که EQ فورتو در خط تولید این شرکت باقی خواهد ماند. باید منتظر بود و دیدی که اسمارت در آینده نزدیک چه برنامه ای برای محصول پر فروش خود یعنی EQ فورفور خواهد داشت.

باتوجه به شرایط بد اقلیمی و جوی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی تولید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه است، اما این صرفه اقتصادی به دلیل چالش های صنعت خودرو برای برخی از محصولات راهی جز توقف ندارد. اسمارت EQ فورفور مدت زیادی در بازار حضور نداشت، محصولی با طراحی پیشرو کاربری را در اختیار مشتری قرار می داد که نیاز مسافرت های درون شهری را مرتفع می کرد. این خودرو با ۸۰ اسب بخار قدرت با یک بار شارژ می توانست حدود ۱۲۵ کیلومتر پیمایش کند. این خودرو ۴۰ دقیقه زمان نیاز داشت که به طور کامل شارژ شود و به لطف باتری های لیتیوم یون زمان شارژ و بازده آن نقطه مزیت بود.

جیلی یکی از خودروسازان موفق چین است که در هانگژو ژجیانگ مستقر است، این خودروساز چینی با خرید ولوو و سرمایه گذاری در برند مذکور توانسته به شهرت جهانی در تولید خودرو برسد. موفقیت جیلی در ولوو سبب شد که این خودروساز چینی شرکت لوتوس را نیز خریداری کند. موفقیت های جیلی در سبک مدیریت و ارتقا برند سبب شده که این خودروساز به دنبال سرمایه گذاری مشترک در اسمارت برای تولید محصولات الکتریکی متناسب با نیاز بازار تا سال ۲۰۳۰ باشد. باتوجه به بودجه بسیار زیاد این خودروساز، موفقیت آن در تولید محصولات جدید به ویژه الکتریکی قابل تامل است.

بنابراین زمانی که پروژه اسمارت مطرح می شود، جیلی کارهای فراوانی برای اجرا دارد. مرسدس بنز و جیلی هر دو قصد دارند برند مشترکی را ثبت و خودروهای الکتریکی اقتصادی برای مشتریان در بازار تولید کنند. بنابراین دو خودروساز آلمانی و چینی به دنبال تولید یک شاسی بلند الکتریکی سایز کوچک هستند که به عنوان نخستین محصول تولید مشترک احتمالا تا دو سال آینده راهی بازار کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است