قطعات خودرو

تولید تسلا در برلین متوقف شد

تسلا

 

 

شرکت خودروسازی تسلا طی بیانیه‌ای در روز جمعه در وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد:«طولانی شدن زمان حمل و نقل، زنجیره‌های عرضه را با تاخیر مواجه کرده است. ما مجبوریم به خاطر کمبود قطعات، تولید خودرو در کارخانه گیگا در برلین را متوقف کنیم».

 

از ۲۹ ژانویه تا ۱۲ فوریه تسلا تولید خودروهای برقی خود را در کارخانه برلین متوقف می‌کند

 

طبق بیانیه شرکت تسلا، آسیا تامین کننده قطعات کیلیدی خودروسازی است و تسلا برای تامین باتری وابستگی شدیدی به چین دارد و دریای سرخ مسیر رسیدن این قطعات به اروپا است. در نتیجه عرضه این قطعات مدام با خطر مواجه می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تسلا تولید خود را در کارخانه گیگا برلین که بزرگترین کارخانه اروپاست به مدت دو هفته از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه به خاطر کمبود قطعات متوقف می‌کند. بحران در دریای سرخ زنجیره‌های عرضه را مختل کرده است.

 

شرکت ایکیا، در اواخر سال گذشته میلادی نسبت به تاخیر در تولید کالاهایش به خاطر شرایط دریای سرخ هشدار داد. این شرکت یکی از مهمترین تولیدکنندگان لوازم منزل و دکوراسیون در دنیا است.

 

دریای سرخ و کانال سوئز یکی از حیاتی‌ترین آب راه های انتقال کالا از آسیا به اروپا به حساب می‌آید. با افزایش تنش در دریای سرخ بسیاری از تاجران از این منطقه فاصله گرفتند. و دور زدن قاره آفریقا مسیر جایگزین آنها است. مسیری که افزایش هزینه و زمان را برای آنها به همراه دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *