قطعات خودرو

توهم خدمت

فرزند شما دچار آپاندیس شده، هیچ‌کس به اندازه شما او را دوست ندارد. شما کسی هستید که می‌خواهید به او کمک کنید. الان دکتر حاذق در دسترس نیست؛ چه می‌کنید؟ چاقو را برمی‌دارید، شکم فرزندتان را پاره می‌کنید و آپاندیسش را در می‌آورید؟ آیا این کار حتمال مرگ فرزندتان را بیشتر نمی‌کند؟

قبول مسئولیت در نظام حکمرانی کشور بدون دانش و توانایی لازم و فقط به انگیزه خدمت و دلسوزی، می‌شود همان پدر ابله و بلکه نامردی که دچار توهم و غلیان احساسات شده و فرزندش را به کام مرگ می‌فرستد.

در سطوح پایین‌تر مثلا عضویت در هیات مدیره اتحادیه نیز پذیرش مسئولیت بسیار با همیت است. عضویت در هیات مدیره حداقل به چندین دانش، مهارت و اطلاعات مرتبط نیازمند است. اتحادیه یک نهاد عمومی است. دانستن مبانی جامعه شناسی، رفتار شناسی، سازماندهی، قوانین نظام صنفی، تجارت، حقوق مدنی، مبانی اقتصاد، سیاست و … حداقل‌هایی است که اگر یک عضو هیات مدیره نداشته باشد، کارش می‌شود دادن جواز کسب، ابلاغ بخشنامه و دستورات مقامات دولتی و نشستن در جلسات دورهمی….

اصلاحات در قانون نظام صنفی

این روزها بزرگانی در سطوح عالی مدیریت اصناف و اتحادیه‌ها سخنانی می‌گویند که اگر کسی نداند تصور می‌کند واقعا مدیریت اصناف توسط تشکل‌های صنفی صورت گرفته است. این عزیزان سال‌هاست بر مسند مدیریت عالی اصناف تکیه زده‌اند، برای سخنان خود از تاریخ چند هزار ساله و مدنیت شهری و تشکیل دولت‌ها سخن می‌گویند، آسمان و ریسمان می‌بافند و به هر دری می‌زنند تا به جایگاه امروز خود بپردازند. باید به این مسندنشینان گفت: شما بهتر است به دیگران هم فرصت مدیریت بدهید و بیش از این انتخابات اتحادیه‌ها را به تعویق نیاندازید.

انتخابات دوره دوازدهم

الان بیش از یک سال و اندی از تعویق انتخابات در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی گذشته است و به گفته اعضای هیات مدیره کار مردم زمین نمانده و امور به خوبی پیش می‌رود الا این که نمی‌شود برنامه بلند مدتی اجرا کرد….

بالاخره قرار است 15 اسفندماه 1400 انتخابات هیات مدیره انجام شود، انتظار می‌رود کسانی که منتخب مردم خواهند شد سعی کنند آن‌چه را در چارچوب مسئولیتی که پذیرفته‌اند، نمی‌دانند درصدد فراگیری برآیند یا دست کم از اعضا مشاوره بگیرند یا اینکه از متخصصین حسب مورد استفاده کنند تا لااقل بعد از 43 سال شاهد باشیم اتحادیه برای کاری بلند مدت یا میان مدت برنامه‌ریزی کرده و اثری در بهبود شرایط کسب و کار اعضایش داشته است.

لازم است از کسانی که چهار دهه، سه دهه، دو دهه و یک دهه برای حضور در هیات مدیره وقت گذاشته‌اند تشکر کنیم و از خداوند بخواهیم در مقابل کارهای خیری که انجام داده‌اند به ایشان پاداش فراوان دهد و در برابر تقصیر و قصورشان ایشان را ببخشد.

چاپ شده در شماره نوزده ماهنامه قطعات خودرو

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *