قطعات خودرو

جتور X-1 با سیستم خودران سطح 3 هوآوی رونمایی شد، تکنولوژی مدرن در زیرمجموعه های چری

خودرو بانک – خودروی X-1 با پیشرفت‌های اخیر در حوزه ADAS همخوانی داشته و از فناوری هوآوی بهره می‌گیرد. این فناوری سطح 3 خودران را ارائه می‌دهد؛ یعنی در برخی سناریوها به طور کامل خودران است، ولی باز هم در شرایط اضطراری از راننده کمک می‌گیرد. با این وجود گفته می‌شود فناوری هواوی با سطح خودران کامل (سطح 5) در آینده سازگاری خواهد داشت. با اینکه جتور تنها تصاویری از نمای خارجی را منتشر کرده، اما خودروی X-1 دارای تجهیزات تکنولوژیکی و ارتباطی متعددی درون کابین است.جتور X-1

شاسی‌بلند جتور X-1 بر اساس یک معماری کامل جدید ساخته شده که محصولی از چری بوده و به آن Kunlun گفته می‌شود. بر خلاف روندهای فعلی، خودروی جدید یک BEV نیست، بلکه از قوای محرکه پلاگین هیبرید Kunpeng DHT بهره می‌برد.

جتور X-1 در دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود و به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ بنزینی و همین‌طور دو موتور الکتریکی مجهز خواهد بود. با اینکه توان ترکیبی و ظرفیت باتری هنوز مشخص نشده، اما X-1 به عنوان یک خودروی PHEV می‌تواند تنها از موتور الکتریکی برای حرکت استفاده کرده و در عین حال، به عملکرد خوبی در برخی حالات رانندگی خاص دست پیدا کند.

خودروی جتور X-1 از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با چری Omoda 5 دارد، ولی جلوپنجره آن به سبک «اتوبات ها» طراحی و به شیوه‌ای جذاب با چراغ‌های جلو ادغام شده است. نمای جانبی خودرو شامل خطوط برجسته و همین‌طور یک پوشش ظریف پلاستیکی می‌شود که ظاهری اسپرت را به ماشین می‌بخشد. در قسمت عقب نیز چراغ‌های LED باریک به چشم می‌خورند که به سمت گلگیرها کشیده شده‌اند. همچنین یک دیفیوزر بزرگ در سپر عقب جاسازی شده است.نمای عقب جتور X-1

طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی چری، برند جتور به بازارهای متعدد خارج از چین از جمله خاورمیانه و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. بد نیست بدانید شاسی‌بلندهای درون‌سوز جتور X70 و X90 جزو محصولات فعلی جتور به حساب می‌آیند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *