قطعات خودرو

حل‌وفصل دعوای حقوقی جگوار لندروور با فولکس‌واگن

پدال – این هفته جگوار لندروور و فولکس‌واگن به راه‌حل مشترکی برای رفع این مشکل رسیده‌اند هرچند فعلاً جزئیات این موضوع منتشر نشده است. ظاهراً توافق دو شرکت درست سر وقت حاصل شده زیرا جگوار لندروور به دنبال تعقیب قضایی در روزهای آتی بوده است.

البته بلومبرگ می‌گوید جگوار لندروور می‌تواند به خاطر این نقض، حقوق تجاری تا ۲۰۰ میلیون دلاری را به دست آورد.

اگر به خاطر داشته باشید جگوار لندروور از گروه فولکس‌واگن به خاطر استفاده از سیستم پاسخ سطوحی که بخش‌های مختلف خودرو را با فشار یک دکمه تنظیم می‌کرد شکایت کرده بود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا حالت‌های رانندگی شن، صخره، کرال یا گل‌ولای را انتخاب کند و با این کار بخش‌های ترمز، پیشرانه و گیربکس برای بهبود عملکرد در آفرود بهینه می‌شوند.

البته که این سیستم در چندین محصول لندروور و جگوار اف پیس بکار رفته است. جگوار لندروور به دنبال توقف فروش محصولات گروه فولکس‌واگن که از تجهیزات مشابهی سود برده‌اند بود. بریتانیایی‌ها گفته بودند این ویژگی فقط مختص محصولات جگوار لندروور است.

این اولین باری نیست که جگوار لندروور از گروه فولکس‌واگن شکایت می‌کند. لندروور در سال ۲۰۱۸ از بنتلی به خاطر مشکل مشابهی در بنتایگا شکایت کرده بود. بنتلی فعلاً این قضیه را حل نکرده بنابراین انتظار می‌رود روند قضایی پرونده از ماه فوریه شروع شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *