قطعات خودرو

خودکفایی و تجربه، کیفیت و دانش رمز موفقیت آذین تنه

شرکت آذین تنه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدی سیستم ترمز در کشور و عمدتا تامین کننده سیستم ترمز خودروهای ایران خودرو در کشور است، برای معرفی بیشتر و نگاهی دقیق‌تر با مدیرعامل آذین تنه مهندس نکونظر به گفتگو پرداختیم.

 

 

مهندس نکونظر با اشاره به تاریخچه آذین تنه به خبرنگار قطعات خودرو گفت: نام تنه از سه نام ترجمان، نکونظر و هاشمی تشکیل شده و در قالب کارگاه تنه فعالیت خود را در سال 1369 آغاز کرد و ثبت رسمی آن با تلفیق با نام «آذین» آذین تنه شکل گرفته است.

 

 

مدیرعامل آذین تنه با اشاره به روند کار در این شرکت گفت: کار خود را با سیستم ترمز خودروهای سنگین شروع کردیم و انواع سوپاپ نیوماتیک برای این دست از خودروها را تولید کردیم که بعدها به درخواست شرکت ایران خودرو شروع به خودکفایی بوستر تک مداری پیکان و سال 1371 ظرف مدت کوتاهی با تولید این قطعه توانستیم تایید شرکت ایران خودرو را دریافت کرده و اولین شرکتی در ایران باشیم که تولید سیستم ترمز خودرو را به خودکفایی رسانده است.

 

 

وی ادامه داد: با تولید پژو در ایران خودرو ما از سیستم ترمز پیکان به پژو فرآیند خود را تغییر دادیم و توانستیم لایسنس بوش آلمان را نیز برای تولید سیستم ترمز پژو دریافت کنیم، پیش از آن نیز برای سیستم ترمز پیکان لایسنس AP لاکید را نیز دریافت کرده بودیم.

 

 

از بنیان‌گذاران آذین تنه با اشاره به تولید سیستم ترمز خودروهای ایران خودرو در این شرکت گفت: امروز ما برای همه تولیدی‌های ایران خودرو همچون پژو 206، پژو 207، پارس، انواع نسخه‌های سمند، دنا و به طور اختصاصی سیستم ترمز تارا را تولید کرده و توانسته‌ایم به تازگی تاییدیه سایپا برای تولید سیستم ترمز ساینا را تیز دریافت کنیم.

 

 

مهندس نکونظر با اشاره به موضوع دانش‌بنیان‌ها در کشور گفت: محصولات ما کیفیت لازم را داشته و استاندارد ملی ایران را داراست و آزمایشگاه شرکت تولیدی آذین تنه از زیرمجموعه‌های آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد بوده و اگر کسی بخواهد تاییدیه دریافت کند آزمایشگاه مجهز آذین تنه یکی از مراکز معتبری تاییدیه کیفیت و استاندارد قطعات سیستم ترمز در کشور است. دانش بنیان تعریفی دارد و باید نوآوری در آن وجود داشته باشد و ما نیز در سیستم ترمز قصد داریم یک نسخه کاملا جدید ارائه کنیم و حال کار روی آن هستیم تا بتوانیم آذین تنه را به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان به ثبت برسانیم.

 

 

مدیرعامل آذین تنه با اشاره به موضوع بازار گفت: ما محصولات خود را در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده و از طریق آنان در بازار حضور داریم و فعالیت خوبی نیز در سطح بازار دارند، یکی از درخواست‌ها از آذین تنه برای تولید سیستم ترمز غیر از محصولات ایران خودرویی است که بتوانیم کیفیت آذین تنه را به دیگر محصولات موجود در بازار تسری دهیم که در حال فعالیت روی موضوع بوده و به زودی خبرهای خوبی در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

 

 

مهندس نکونظر تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل همه سازنده‌ها در کشور «نقدینگی» است و بعد از تامین مواد اولیه با کیفیت از منابعی که در تحریم است. ما از نظر حجمی اکثر مواد اولیه را از داخل کشور تامین می‌کنیم، مانند شرکت‌های پتروشیمی و فولاد مبارکه اما تامین مواد استراتژیک مانند فولادهای فنری و  ضد زنگ و مواد اولیه لاستیک وارداتی است و به طور خلاصه اصلی‌ترین موضوعات تحریم و نقدینگی است.

 

 

مهندس نکونظر با اشاره به مذاکرات با شرکت روسی برای تامین سیستم ترمز گفت: جلسات متعددی با شرکت‌های روسی داشته‌ایم و نمونه‌های اولیه را نیز برای آن‌ها ارسال کردیم و به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم اولین صادر کننده سیستم ترمز در ایران آذین تنه باشد.

 

 

 

مدیرعامل آذین تنه در پایان با اشاره به رشد خودروهای برقی گفت: دیر یا زود تولید خودروهای برقی به ایران نیز خواهد آمد و ما از هم‌اکنون با تحقیق و بررسی و همچنین تولید نمونه‌های اولیه سعی داریم اولین سیستم ترمز خودروهای برقی در ایران را تولید و به محض تولید برقی در ایران یکی از تامین‌کنندگان اصلی آن باشیم.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *