قطعات خودرو

در دستور کار قرارگرفتن داخلی‌سازی ۳۵ قطعه های تک

مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: امسال داخلی‌سازی 35 قطعه و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، تمایل جدی برای صادرات را در برنامه داریم.

نادر سخا مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی کروز از داخلی‌سازی بسیاری از قطعات هایتک مانند ACU، ECU، انواع سنسور‌ها، کانکتور‌ها و… خبر داد و گفت: امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در دستور کار داریم، از جمله داخلی‌سازی قطعات های‌تک (با فناوری بالا) مانند ECU آغاز شده و داخلی‌سازی برخی قسمت‌های ترمز ABS در دستور کار است.

او با اشاره به اینکه محدودیت‌های داخلی و خارجی برای تامین مواد اولیه و تولید وجود دارد، اظهار کرد: محدودیت خارجی برای قطعات چند کاربردی بسیار مشکل‌ساز است. تولیدکننده از لحظه‌ای که اقدام به واردات قطعه‌ای می‌کند درگیر بوروکراسی‌های داخلی زیادی می‌شود، سپس وارد بوروکراسی گمرک می‌شود که بسیار به تولیدکننده آسیب می‌زند.

سخا از تمایل برخی شرکت‌های خارجی برای همکاری و تعاملات مشترک با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: قطعه‌سازان از گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه در زمینه تبادل فناوری داشتند، اما در سال‌های گذشته ناشی از مساله تحریم‌ها این ارتباط قطع شد و شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌ها پاسخ داده نمی‌شد.

وی بیان داشت: موهبت تحریم‌ها برای ما این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی‌سازی روی آوردیم، اما در مجموع ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.

وی تاکید کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل جدی از سوی قطعه‌سازان ایرانی برای صادرات قطعات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی، مشکل اصلی قطعه‌سازی است، تصریح کرد: در صورت تزریق نقدینگی با بهره قابل قبول، قطعه‌سازی رشد قابل توجهی می‌کند.

سخا درخصوص ورود این شرکت برای تولید قطعات خودرو‌های برقی، خاطرنشان‌کرد: در موضوع خودرو‌های برقی، زیرساخت‌هایی مورد نیاز است تا بتوان خودرو را پس از تولید به راحتی به فروش رساند، بنابراین تصمیم به ساخت این خودروها زمانی می‌تواند عملی شود که زیرساخت‌ها فراهم شود.

منبع: تابناک

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است