قطعات خودرو

دولت مستعفی یمن: گفتگو فقط بر اساس مراجع سه گانه امکان پذیر است

به گزارش «قطعات خودرو»:

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: راجح بادی سخنگوی دولت یمن (دولت مستعفی وابسته به منصور هادی) گفت ما موضع خود را تغییر نداده ایم و هرگونه گفتگو باید بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، نتایج گفتگو‌های ملی و طرح ابتکار خلیج (شورای همکاری خلیج فارس) باشد.

او در ادامه افزود: به هیچ عنوان از این سه مرجع حل بحران یمن نمی‌گذریم و فقط آن‌ها را مرجع می‌دانیم.

گفتنی است این خبر در حالی منتشر می‌شود که شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند صدای انفجاری مهیب در شهر مأرب در یمن شنیده شده است.

براساس گزارشات منتشر شده این انفجار ناشی از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مقر فرماندهی سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها در مرکز این شهر بوده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از برخی منابع یمنی اعلام کرده است که، نیرو‌های یمنی مستقر در صنعاء مواضع ائتلاف سعودی در مأرب با موشک بالستیک هدف قرار داده اند.

دولت نجات ملی یمن تلاش می‌کند تا مرکز این استان یعنی شهر مأرب را که از شمال با استان جوف (هم‌مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم‌مرز است، از نیرو‌های منصورهادی پس بگیرد.

نیرو‌های یمنی بار‌ها بر پاکسازی خاک خود از وجود متجاوزان تاکید کرده و اعلام کرده‌اند عملیات خود را تا آزادسازی کامل یمن ادامه می‌دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *