قطعات خودرو

شتاب دوباره ابتلا به کرونا در خوزستان / مدافعان سلامت یکی پس از دیگری آسمانی می‌شوند

به گزارش «قطعات خودرو»:

گروه استان‎ها ـ معاون بهداشتی علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند صعودی کرونا در استان گفت: طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی بیشتر بیماران کرونایی در خوزستان شدت می‌گیرد.

 اهواز، کرونا این ویروس منحوس به سیاق هفته گذشته در حال شدت گرفتن است و شهرهای خوزستان را در حال تسخیر کردن است.

برگزاری تجمعات چندهزار نفری و رعایت نشدن ضوابط بهداشتی کنترل کرونا را در خوزستان پیچیده کرده است و بیمارستان‌ها در حال تکمیل هستند. 

اهواز و 6 شهرستان دیگر استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند. 4 شهرستان اخیرا از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی کرونا به سر می‌برند.

محمد علوی معاون بهداشتی علوم پزشکی اهواز در این باره اظهار داشت: هر چند نسبت به هفته گذشته مراجعه بیمار کم شده ولی روند کرونا در استان صعودی است.

وی افزود: برای مقابله با این بیماری؛ تقویت طرح شهید سلیمانی در دستور کار است و قرار شده بیماریابی محله به محله با قدرت بیشتری در خوزستان انجام شود.

مردم از تجمعات چهارشنبه سوری پرهیز کنند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این طرح دنبال این هستیم تا بیماران بدون علامت را در استان شناسایی کنیم و در صورت مثبت شدن تست افراد را در خانه قرنطینه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از مردم انتظار داریم که پروتکل های بهداشتی و به ویژه ماسک زدن را رعایت کرده و از تردد در خیابان ها پرهیز کنند تا بتوان پیک بیماری را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم مردم از تجمعات چهارشنبه سوری و مراسم عید دیدنی پرهیز کرده و در خانه بمانند تا بار مراجعه به مراکز درمانی بیشتر نشود.

ر جنوب غرب خوزستان نیز شرایط دشوارتر است و در روزهای اخیر شاهد تجمعات چندهزار نفری در خرمشهر بودیم که نیروی انتظامی 19 نفر را دستگیر کرد. رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تایید این مسئله گفت: تست کرونای 193 نفر در شهرستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان در 24 ساعت گذشته مثبت شد.

شکراله سلمان زاده اظهار داشت: در این مدت 48 بیمار به دلیل مشکل حاد تنفسی دربیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و 32 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

شهادت نخستین مدافع سلامت در ایذه

 در ایذه کرونا جان یک مدافع سلامت را گرفت و نخستین بانوی مدافع سلامت در این شهرستان به شهادت رسید.

رئیس بیمارستان شهدای شهرستان ایذه بیان داشت:ین شهید که «پری ناز بارسنی» نام دارد، از پرسنل بیمارستان شهدای ایذه است که به علت ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داد و نام خویش را به عنوان اولین شهید بانوی مدافع سلامت در شهرستان ایذه جاودانه کرد.

رئیس بیمارستان ادامه داد: این شهید با 29 سال سابقه در بیمارستان مسئول تست گیری بیماران کرونایی بود و یک هفته مانده به بازنشستگی‌اش باقی‌مانده بود که از جمع ما رفتند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است