قطعات خودرو

شتاب گرفتن توسعه صنعتی کشور در گرو نیروی انسانی خلاق و پویاست

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در جلسه هم‌اندیشی طرح توسعه استعداد‌های مدیریتی در سطح این گروه صنعتی گفت: نیروی انسانی خلاق و پویا، آهنگ رشد و توسعه صنعتی کشور را شتاب می‌بخشد.

فرشاد مقیمی، مهم‌ترین هدف تشکیل کمیته راهبردی استعدادیابی را ایجاد پشتوانه عظیمی از سرمایه انسانی متخصص برای صنعت خودرو و صنایع وابسته دانست و افزود: در این کمیته از نظرات پیشکسوتان صنعت خودروی کشور و صاحب‌نظران نیز استفاده می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: محصول ایران خودرو تنها خودرو نیست بلکه سرمایه‌های اجتماعی آن است که مسیر ورود به بازار‌های صادراتی را هموار می‌کند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی ایران خودرو از نظر مهارت، خلاقیت و هوش در سطح بالایی قرار دارد.

وی بر نهادینه شدن عرق و تعلق سازمانی در بین سرمایه‌های انسانی شرکت تاکید کرد و گفت: نقش مدیران منابع انسانی در پیاده‌سازی و عملیاتی کردن ایده‌های جدید مدیریتی بسیار مهم است.

مقیمی با اشاره به هنر مدیریت منابع انسانی و ایجاد انگیزه و دمیدن روح خلاقیت در بین پرسنل جهت رشد و شکوفایی آنان اظهار کرد: نخبه‌کشی در هر سطحی از سازمان ممنوع است.

در ادامه این جلسه هم‌اندیشی، محمد گلچین راد، معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو و فرزانه اصلی‌بیگی مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی منابع انسانی گزارشی در زمینه رویکرد منتخب مدیریت استعداد در شرکت ایران خودرو ارایه کردند.

گلچین راد گفت: بعد از شناسایی تخصصی مشاغل، در سال جاری زمینه ایی برای مشارکت کارشناسان و تکنیسین‌ها جهت شناسایی شاغلین کلیدی فراهم می‌اید، در این طرح شناسایی مدیریت مطلوب استعداد‌ها به عنوان یک ضرورت استراتژیک در ارتقای تاب‌آوری و توسعه پایدار سازمان در نظر گرفته و شاغلین کلیدی در مشاغل کلیدی، پس از شناسایی مورد حمایت مادی و معنوی گروه قرار خواهند گرفت و با توسعه آن‌ها آینده گروه صنعتی ایران خودرو به دست پرتوان ایشان سپرده خواهد شد.

وی افزود: ریسک منابع انسانی یکی از پنج ریسک مهم در صنایع است و ریسک مدیریت استعداد در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.

گلچین راد تاکید کرد: ایران خودرو با داشتن سرمایه‌های عظیم انسانی توانمند و گروه‌های شغلی و تخصص‌های متنوع کلیدی، مستلزم راهبری و معماری سازمانی است.

گفتنی است در جلسه هم‌اندیشی طرح مدیریت و پرورش استعداد‌های سازمانی شرکت ایران خودرو مدیران عامل ایساکو، گسترش سرمایه‌گذاری، ایران خودرو خراسان و نیرو محرکه و هم چنین جمعی از مدیران ارشد به صورت حضوری و همچنین بر خط حضور و به هم اندیشی پرداختند.

منبع: ایکوپرس

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است