قطعات خودرو

شکایت پلیس آمریکا از تسلا به خاطر اتوپایلوت

پدال – تصادف یاد شده هفت ماه پیش در اسپلندورای مونتومری کانتی رخ داده و ۵ افسر پلیس زخمی شده‌اند. راننده مست پشت فرمان یک دستگاه تسلا مدل X بوده و اتوپایلوت نیز در زمان تصادف فعال بوده است. این سیستم از تشخیص خودروهای اضطراری متوقف در ترافیک بزرگراهی ناتوان بوده و به همین خاطر خودروی تسلا با خودروهای پارک شده تصادف کرده است. در این شکایت ادعا شده تمامی افسران به شدت زخمی شده‌اند و مقصر حادثه نه راننده مست بلکه تسلا و رستورانی بوده که مشروبات الکلی را در اختیار راننده قرار داده‌اند.

در این شکایت آمده است:

به دلیل نقص‌های طراحی و تولید مشهور تسلا، این خودروساز به‌صورت کامل نتوانسته این عیوب را رفع کند و عدم تمایل تسلا برای اعتراف یا تصحیح چنین مشکلاتی باعث شده اتوپایلوت و سیستم ایمنی تسلا از تشخیص خودروهای پلیس عاجز باشد.

در این شکایت به تحقیقات کنونی NHTSA درباره تصادفات مربوط به اتوپایلوت تسلا اشاره شده و از رستوران موردنظر نیز به خاطر ارائه بیش از حد الکل در پیش از تصادف و اینکه راننده نشانه‌های واضح مسمومیت در زمان تصادف داشته نام برده شده است. موضوع عجیب اینکه از خود راننده نام برده نشده اما قطعاً او مقصر اصلی می‌باشد. افسران پلیس هم‌اکنون خواهان غرامت بیش از ۱ میلیون دلاری بوده و حداکثر غرامت ۲۰ میلیون دلاری را درخواست کرده‌اند.

ظاهراً تسلا راهی برای پیشگیری از تصادف محصولاتش با خودروهای اضطراری پیدا کرده اما خب در این مورد کمی دیر بوده و قطعاً عواقب بعدی و بدبینی عموم به این برند را نمی‌توان نادیده گرفت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *