قطعات خودرو

شگردی عالی برای پرداخت حق بیمه کارگاه‌های تولیدی

شرکت‌های تولیدی می‌توانند بیمه خود را به جای پرداخت با نرخ ۳۰ درصد با نرخ ۱۰ درصد بپردازند. این کشف تازه یکی از کاربران توئیتر است که خودش شرکت تولیدی دارد و گفته این نکته را یک مشاور بیمه در اختیارش گذاشته او گفته در طول هفت سال گذشته که مشغول پرداخت بیمه با نرخ ۳۰ درصد بوده از موضوع بی‌اطلاع بوده و حالا ترجیح می‌دهد آن را در اختیار دیگران بگذارد.

 

به گزارش قطعات خودرو، توئیت این کاربر به نام «حمیده» باعث شده افراد دیگری هم ابراز شگفتی کنند و بگویند که خبر نداشته‌اند. یکی از کاربران نوشته این اصل شامل پنج نفر از کارکنان می‌شود و اگر یک تولیدی تعداد بیشتری کارمند داشته باشد، نمی‌تواند برای همه آن‌ها از چنین مزیتی استفاده کند.

 کاربر دیگری به نام سمیرا نوشته می‌توانی به شرکت بیمه نامه بزنی و از آن‌ها درخواست کنی تا مبلغی که در این هفت سال پرداخته‌ای را پس بدهند یا حداقل در بخش بستانکار برایتان در نظر گرفته شود. ‌امین گفته است که برای استفاده از این مزیت باید مجوز تولیدی را به دفتر بیمه ببرید. مهران نوشته است فرق ۱۰ درصد و ۳۰ درصد بسیار زیاد است. فکر کنیم که با هفت میلیون حقوق ۳۰ درصد بیمه حدود دو میلیون تومان می‌شود و در صورتی که قرار باشد ۱۰ درصد پرداخت کنیم، ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. شهاب کسی است که تأکید کرده این قانون برای کارگاه‌هایی است که تا پنج نفر در آن کار می‌کنند.

او گفته در لایحه برنامه هفتم قرار است این مبلغ کم شود او تأکید کرده کارگاه‌های تولید در تأمین اجتماعی یک سری بخشودگی جرائم هم دارد یا اگر دانش بنیان باشند از پرداخت حق بیمه قرارداد‌ها معاف هستند. شباب نوشته ما ۳۲ سال است که داریم به نرخ ۳۰ درصد پرداخت می‌کنیم چون این قانون فقط شامل تولیدی‌های کوچک می‌شود.

البته از آن ۳۰ درصد هم کارفرما باید ۲۳ درصد را پرداخت کند و هفت درصد را خود پرسنل می‌پردازند اما موضوعاتی هم هست که فکر کاربران را مشغول کرده برخی از آن‌ها نوشته‌اند این بخشنامه‌ها به دستشان نرسیده و بی‌خبر بوده‌اند و برخی دیگر مدعی شده‌اند وقتی برای دریافت چنین معافیتی مراجعه کرده‌اند. تعدادی از کارمندان سنگ جلوی پای آن‌ها انداخته‌اند. کاربرانی هم بوده‌اند که نوشته‌اند این فاصله‌گذاری بین شرکت خدماتی و شرکت تولیدی منصفانه نیست و اصلاً متوجه نمی‌شوند که چرا یک شرکت تولیدی باید از چنین امتیازی برخوردار باشد و مسأله دادن خدمات به نسبت تولید تا این اندازه دستکم گرفته شود.

همچنین بحث بر سر اینکه این قانون مربوط به همه اصناف مانند کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی است یا تنها برخی از صنوف را شامل می‌شود به نتیجه دقیقی نرسیده‌است. گروهی می‌گویند تا پایتان به بیمه نرسیده مشخص نمی‌شود که آیا این تخفیف شامل حالتان خواهد شد یا باید مطابق قبل سهم خود را پرداخت کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *