قطعات خودرو

عاقبت پارک کردن جلوی شیر آب آتش نشانی

به گزارش سایپانیوز، ب ام و مدل 2005 سری5 سر راه شیر آتش نشانی قرار گرفته بود و آتش نشانان ناچار شدند شیشه های این خودرو را بشکنند تا بتوانند شلنگ آب را به این شیر آتش نشانی برسانند. صاحب این خودرو به نیویورک پست New York Post  گفته که با دیدن خُرد شدن پنجره ی خودرو اش خیلی شوکه شده اما به هر حال اشتباه از وی بوده است که چهار روز تمام خودرواش جلوی شیر آتش نشانی پارک بوده است.

این اولین باری نیست که آتش نشانان چنین تصمیمی می گیرند. حتی فیلم سینمایی بَکدِرفت Backdraft هم چنین صحنه ای ساخته شده که به نوعی آموزش و فرهنگ سازی هم به حساب می آید. در فضای آنلاین هم تصاویر ویدیویی زیادی با همین تم وجود دارد.

هرچند مثل خیلی از مسائل دیگر ممکن است این اقدام آتش نشانان، مخالفان و موافقانی داشته باشد اما هر چه باشد، این یک قانون است که خودروها نباید جلوی شیر آتش نشانی پارک کنند. این کار هم غیرقانون و هم خیلی خطرناک است.

در این مورد خاص چهار روز بود که این خودرو جلوی شیر آتش نشانی پارک شده بود و صاحب آن هم نشان داده است که فاب [سوییچ] این خودرو هم باتری تمام کرده بود. از شانس بد صاحب این خودرو، آتشی هم در آن طرف خیابان باعث حضور آتش نشان ها می شود و آنها هم چاره ای جز شکستن پنجره ندیدند. حتماً این سؤال برای شما هم پیش آمده که چرا آتش نشان ها از دور خودرو یا از زیر آن شلنگ را عبور نداده اند اما واقعیت این است که فشار آب به قدری تغییر می کند که شاید نتوان به موقع جلوی خسارت خیلی بزرگ را گرفت. ضمن آن که آتش نشان ها گاهی برای خاموش کردن آتش مجبورند جان خود را در کف دستان خود بگیرند و انصاف نیست که مردم برای رفاه حال خود، جان دیگران را به خطر بیندازند. خودخواهی و خودبینی متأسفانه در برخی از مردم به ویژه قشر مرفه تر اجتماع بیشتر به چشم می خورد. در این مورد هم خوشبختانه آسیب و جراحت جدی گزارش نشده است.

کسی که دانسته جایی پارک می کند که احتمال خسارت به دیگران وجود دارد، در صورت بروز آسیب، مسئولیت جبران آن خسارت را به جان می خرد.

در سال 2014 هم در شهر بوستون آمریکا اتفاق مشابهی رخ داد. این بار هم خودروی پارک شده جلوی شیر آب آتش نشانی ب ام و بود. البته در آن مورد راننده ب ام و عذرخواهی کرده بود و گفته بود، بی توجهی وی باعث شده که به شیر آتش نشانی دقت نکند. اما در این مورد جدید راننده ب ام و که نام وی را نیویورک پست فاش نکرده با حالتی طلبکارانه گفته است: «[این اقدام آتش نشانی] یک کیسه پول خسارت روی دست من گذاشته، هم شوکه شده ام،‌ هم استرس پیدا کرده ام. لازم نبود این کار را انجام دهند.» این در حالی است که حق پلیس بود این راننده خاطی را بر اساس قوانین 180 دلار هم جریمه کند.

اصلاً مهم نیست مردم چه خودرویی سوار می شوند، با هر خودرویی که هستند، احترام به قوانین برای همه واجب است. متأسفانه این واقعه و اطلاع رسانی های مرتبط با آن مانع از وقوع رویدادهایی مشابه در آینده نمی شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است