قطعات خودرو

فروش مازاد 120 هزار خودرو

120 هزار خودرو مازاد

 

یکی از اهداف افزایش تولید رساند قیمت خودرو به قیمت کارخانه بود اما آنچه که در چند روز اخیر سرو صدای زیادی به پا کرده است فروش ۱۲۰‌ هزار خودرو  مازاد خودروسازان در حاشیه بازار است

 

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت فروش مازاد تولید در حاشیه بازار را  یکی از راه های اجرایی کاهش زیان خودروسازان بیان کرده است. این در حالی است که برخی فعالان صنعت خودرو  به اجرایی شدن طرح فروش ۱۲۰‌هزار دستگاه امید چندانی ندارند.

 

به نقل از دنیای اقتصاد: اظهارات منطقی در شرایطی مطرح می‌شود که طی دو هفته گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال فروش بخشی از تولید خودروسازان در حاشیه بازار، منتشر شد. بر این اساس، گفته شده وزارت صمت، خودروسازان و قطعه‌سازان توافق کرده‌اند تا ۱۲۰‌ هزار دستگاه خودرو خارج از ضوابط قیمتی در حاشیه بازار فروخته شود. اگر این طرح اجرایی شود، ۱۲۰‌ هزار خودرو موردنظر ۵ ‌درصد کمتر از نرخ بازار قیمت‌گذاری خواهند شد. انتشار این خبر اما واکنش مثبت شورای رقابت را به همراه نداشت.

 

منوچهر منطقی با بیان اینکه وزارت صمت برای جبران زیان خودروسازان چند مسیر را تعیین کرده است گفت: افزایش تولید یکی از این مسیرها بود و مسیر دیگر با کمک گرفتن از شورای رقابت امکان اجرا دارد. به گفته معاون حمل‌ونقل وزارت صمت، تصمیم نهایی بابت اینکه کدام مسیر می‌‌‌تواند کمترین تاثیر را بر بازار خودرو داشته باشد، طی هفته جاری اتخاذ خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *