قطعات خودرو

فروش مجوز واردات خودرو

دبیر انجمن خودروسازان: قطعه‌ساز یا خودروساز می‌تواند از ارز به‌دست‌آمده خودرو وارد کند یا می‌تواند مجوز واردات خود را به‌شخص دیگری واگذار کند. به‌عنوان مثال مجوز واردات را به شرکت واردکننده خودرو بفروشد.

طبق طرح خودرویی مجلس قرار است در ازای صادرات قطعه و خودرو مجوز واردات به‌خودروسازان و قطعه‌سازان داده شود. به‌عقیده مجلسی‌ها با این طرح ضمن تشویق به‌صادرات از سوی خودروساز و قطعه‌ساز، دیگر بحث انتقال ارز از داخل به‌خارج برای واردات خودرو دنبال نخواهد شد. رویکرد وزیر صمت به صنعت‌خودرو و همچنین بحث واردات خودرو این روزها بسیار داغ شده است.

رویکرد وزیر جدید صمت به صنعت‌خودرو

بنابر اظهار نظر احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان رویکرد مثبتی دارند و با نفرات قبلی قابل مقایسه نیستند. هرچند بابت عدم‌اختصاص وقت برای انجمن خودروسازان از ایشان گلایه داریم؛ اما واقعا متوجه تولید با زیان خودروسازان هستند و به‌دنبال راهکاری برای حل این موضوع هستند. 

ایشان همراه خودروسازان بوده و نمی‌خواهند خودروسازان زیان ببینند. اما به‌هرحال می‌توان با خرد جمعی و استفاده از تجارب افراد حاضر در صنعت‌خودرو، وضعیت را بهبود بخشید. طی این مدت با آقای صالحی‌نیا در ایدرو در ارتباط بوده‌ایم و نقطه‌نظرات را منتقل می‌کنیم. اما انتظار ما از وزیر صمت این است که در جلساتی که برگزار می‌کنند از انجمن‌ها استفاده کنند.

 بحث دیگری که این روزها مطرح است، درخصوص صادرات قطعه و خودرو و درقبال آن واردات خودرو است. این مساله را چگونه می‌بینید؟ آیا قرار است واردات هم از طریق خودروساز انجام شود؟

درطرحی که مجلس دنبال می‌کند، هر کسی که صادراتی داشته باشد، می‌تواند از منفعت ارز حاصل از صادراتش بهره ببرد و خودرو وارد کند. 

قطعه‌ساز یا خودروساز می‌تواند از ارز به‌دست‌آمده خودرو وارد کند یا می‌تواند مجوز واردات خود را به‌شخص دیگری واگذار کند. به‌عنوان مثال مجوز واردات را به شرکت واردکننده خودرو بفروشد.

 به‌طور کلی از این طرح استقبال می‌کنید و موافق آن هستید؟

معتقدم این طرح خوبی است و اگر صادرات قطعه و خودرو به واردت آن وصل شود، به‌رونق تولید کمک زیادی می‌کند. در این صورت با واردات خودرو فشاری به منابع ارزی کشور وارد نمی‌شود و می‌تواند تاثیر مثبتی بر صنعت خودرو داشته باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است