قطعات خودرو

قدردانی مدیرعامل ایران‌خودرو از نوجوانان مستعد سیستان و بلوچستانی

به گزارش «قطعات خودرو» : مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت و با هدف حمایت از توسعه دانش و تحصیل در استان سیستان و بلوچستان، با اهدای هدیه و لوح یادبود، از رتبه‌های برتر کنکور در استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

استان سیستان و بلوچستان، منطقه محروم از امکانات آموزشی، همواره در صدر فهرست استان‌های نیازمند حمایت به ویژه از سوی سازمان‌های مردم نهاد بوده است. فقدان امکانات آموزشی و دوری از آبادانی و توسعه، مسیر زندگی بسیاری از کودکان این سرزمین را دگرگون کرده و سبب شده تا سرنوشت متفاوتی از کودکان سایر شهرهای کشور برای آنان رقم بخورد. 
هرچند رنج و ناملایمات ناگسیخته زندگی، انسان‌های بردباری را از مردم این دیار ساخته، اما عدم صرف بودجه برای بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش کودکان را توجیه نمی کند. 

محرومیت استان از امکانات و سرانه آموزشی
در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در این استان صورت گرفته، اما وسعت و پراکندگی مناطق از منظر جغرافیایی، سبب شده تا شمارش و احصای آن امکان پذیر نباشد، هرچند بررسی ظاهری و اولیه شهروندان این منطقه، حکایت از محرومیت قابل توجه به ویژه در موضوع امکانات و سرانه آموزشی دارد. به گونه ای که در دهه 70 و 80 در انتهای جدول توسعه کشور قرار داشته است. 
سیستان و بلوچستان با جمعتی بیش از دو میلیون نفر، به عنوان پهناورترین استان کشور، مساحتی معادل 11 استان دیگر کشور را در اختیار دارد. پرواز داخلی از شمال تا سواحل دریای عمان در جنوب استان، خود نشان دهنده بعد بالای مسافت این استان است. درحال حاضر بیش از 710 هزار کودک در سن تحصیل در این استان زندگی می‌کنند که بخش زیادی از آنان به دلیل نبود امکانات آموزشی، پس از مقطع دبستان، ناچار به ترک تحصیل هستند. کمبود فضای آموزشی و نیاز به بیش از 12 هزار کلاس درس سبب شده تا بسیاری از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد قدم در مسیر توسعه استان و ایجاد عدالت آموزشی بگذارند. 

حضور خیرین مدرسه ساز
میزان تعهدات خیرین در این استان در سال 94 سه میلیارد تومان بوده است که در سال تحصیلی 99-98به 140 میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب روزانه به صورت متوسط پنج کلاس درس به فضای آموزشی کودکان استان اضافه می‌شود. حضور ایران‌خودرو در این منطقه انگیزه سایر خیرین را افزایش داده و زمینه توسعه آموزشی استان را بیش از گذشته فراهم کرده است. 

امیدهای آینده
اما فقر و محرومیت‌ها نتوانسته انگیزه پیشرفت و ارتقا را از کودکان سیستان و بلوچستان بگیرد. درخشش تعدادی از آنان در نتایج کنکور امسال دانشگاه‌ها، نشان داد که همت و تلاش می‌تواند بر هر محدودیت و محرومیتی غلبه کند. 
محمد مهدی حیدری نسب به عنوان رتبه 9 کنکور، امید به زندگی را در این منطقه محروم به تصویر کشید. یقینا تاسیس مدرسه شهدای ایران‌خودرو،‌ تعداد این ستاره‌های درخشان را افزایش خواهد داد. 
محمد مهدی که متولد آذرماه 1380 است از بودن در این مرز و بوم به خود می‌بالد و موفقیت خود را مرهون خانواده، محیط آموزشی، هم کلاسی‌ها و صد البته لطف خداوند بزرگ می‌داند. 
وی آرزو دارد در رشته برق یا کامپیوتر ادامه تحصیل دهد تا رونق بیش‌تری به زندگی مردم این منطقه بدهد.
تبدیل شدن به بهترین برنامه نویس کامپیوتر به خصوص نرم افزار‌های جدید آرزوی او است تا بتواند گره ای از زندگی مردم و جوانان شهرش بگشاید. 
محمدمهدی معتقد است که حمایت بزرگ‌ترین خودروساز کشور از جوانان با استعداد استان بسیار دلگرم کننده است. وی می‌گوید: حضور ایران‌خودرو در استان حس بهتر و برتر بودن را به من هدیه کرد، زیرا در این شرکت بهترین‌ها مشغول کارند و بهترین خودروها به دست و هنر مردم کشورم تولید می‌شود که جا دارد من هم به نوبه خود قدردان و سپاس گزار آن باشم.
محمدمهدی علاقه مند است از نزدیک خطوط تولید ایران‌خودرو را ببیند و با صنعت خودروی کشور بیش‌تر آشنا شود. 

قدردان ایران‌خودرو هستیم
پوریا متولد اردیبهشت 81 است که امسال در کنکور توانست رتبه هفت زبان‌های خارجی را کسب کند. لذت موفقیت در چشمانش موج می‌زند، راهبرد پوریا برای رسیدن به آرزو و اهدافش این است: «همیشه هر کاری را به بهترین شکل انجام می‌دهم.»
وی معتقد است، ایران‌خودرو با داشتن خودروهای زیبا و دارای تکنولوژی روز، این اشتیاق را برای همه جوانان ایران زمین ایجاد می‌کند که از نزدیک با این پدیده صنعتی آشنا شوند.
پوریا می‌گوید: فرآیند تولید خودرو هیجانی دارد که می‌تواند در جای خود افتخارآفرین باشد. حرکت‌های رو به رشد در راستای توسعه پایدار ایران‌خودرو به خصوص در حوزه مسوولیت اجتماعی و حضور در منطقه سیستان و بلوچستان و توجه به جوانان به عنوان سرمایه‌های آینده، افق روشنی را پیش روی من جوان ایرانی قرار می‌دهد که با توجه و قدرت بیش‌تری در مسیر رشد حرکت کنم.
 وی که از ساخت مدرسه شهدای ایران‌خودرو خبردار شده احساس خشنودی می‌کند و قدردان ایران‌خودرو است که به این منطقه توجه کرده و به ساخت و آبادانی آن اهمیت می‌دهد.
پوریا این گونه عنوان می‌کند: می‌دانم در آینده نزدیک این تلاش و حمایت مادی و معنوی ایران‌خودرو به ثمر خواهد نشست.
گفتنی است، تصاویر بهترین و برترین چهره‌های غرور آفرین سیستان و بلوچستان از جمله محمدمهدی و پوریا به عنوان نماد موفقیت، در مدرسه «شهدای ایران‌خودرو» نصب خواهد شد تا چراغ راه دانش آموزان باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است