قطعات خودرو

مجلس به دنبال واردات خودرو و ایجاد فضای رقابتی است/ اگر مجلس نبود، وضع بورس بدتر می شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست با بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، حاضر شد و به مشکلات، سؤالات و دیدگاه‌های آنان پاسخ داد.

رشیدی در این نشست در پاسخ به پرسشی در رابطه با بورس اظهار کرد: سوء مدیریت دولت قبلی در مورد بورس، این فاجعه را ایجاد کرده است. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد بورس به مردم دروغ گفته شد و دولت قبلی بخشی از کسری بودجه خود را با سرمایه مردم جبران کرد، گفت: قرار نبود با اعتماد مردم بازی شود و سرمایه‌های بورس صرف هزینه‌های جاری کشور شود؛ دولت با سرمایه مردم معامله بسیار بدی انجام داد.

وی اضافه کرد: کار درست آن است که سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت برود. 

نماینده مردم کرمانشاه، با اشاره به جلسات مکرر و منظم مجلس شورای اسلامی در مورد بورس، گفت: اگر ورود مجلس نبود،بورس به مراتب وضعیت‌اش بدتر می‌بود؛ مجلس جلوی یک سری بازار‌گرمی‌ها و جابجایی سهام‌ها را گرفت و وزارت اقتصاد نیز به جد پیگیر موضوع  بورس است.

رشیدی معتقد است به انتفاع رسیدن مردم و حل مشکلات بورس یک پروسه زمانبر است و فضای واقعی بورس و شفاف شدن آن در حال شکل‌‌گیری است.

وی از لزوم رصد و کنترل موضوع رمزارزها سخن گفت و بیان داشت: باید به مردم مشاوره دقیق داده شود تا در این بازار نیز دچار خسارت نشوند.  

در انتصابات دخالتی نداریم و آدم‌ها توانمند را فقط معرفی می‌کنیم

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سؤالاتی در مورد دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها نیز گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند، اما مردم به صورت مکرر از ما در این مورد درخواست دارند و بنده فقط به مشاوره و پیشنهاد کردن افراد توانمند اکتفا می‌کنم.

رشیدی در مورد انتخاب استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: ما نیروهای انقلابی و توانمندی را برای استانداری کرمانشاه پیشنهاد کردیم ولی هرگز به وزیر کشور برای انتخاب شخص خاصی فشار نیاوردیم. 

مخالف حضور استاندار غیر بومی در استان هستم

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان  استان کرمانشاه موافق ابقای استاندار فعلی هستند، گفت: من مخالف استاندار غیربومی هستم چون این خواست و مطالبه مردم است و مردم رأی به تغییر، داده‌اند. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، برخی شایعات در مورد بودجه کم استان کرمانشاه در لایحه ۱۴٠۱ رد کرد و اظهار داشت: در این لایحه بودجه استان کرمانشاه ۵۷ درصد رشد داشته در حالی که میانگین رشد کشوری بودجه ۴۶درصد است و در بودجه جاری استان یازدهم و در بودجه عمرانی استان سیزدهم هستیم، البته نیاز استان ما از این بیش از اینهاست. 

وی در ادامه این نشست فراهم شدن شرایط افزایش ظرفیت رشته‌‌های پزشکی و انتخاب مدیرانی که دچار تعارض منافع نیستند را برای حوزه بهداشت و درمان مورد تأکید قرار داد. 

رشیدی  اعلام کرد: ما در استان مشکلان زیادی داریم، اما اینکه گفته شده استان کرمانشاه در شاخص فلاکت در کشور اول است، دروغ است. 

وی با انتقاد از موازی کاری نهادهای فرهنگی و عدم وجود یک جبهه واحد در این زمینه،  تصریح کرد:  برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرد  و جمعی از نخبگان استان  تشکیل شود که به صورت جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کنند. 

پای موضوع خودرو و خودروسازان نیز به این نشست کشیده شده و رشیدی  انتقادات تندی به آنان وارد کرد و گفت: خودروسازان، خودروهای بی کیفیت را با بالاترین قیمت به مردم می‌فروشند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: باید از اول واردات خودرو آزاد می‌شد ولی نشد و به مردم خیانت شد و در حال حاضر در مجلس تلاش می‌کنیم در واردات خودرو را در قبال پول‌هایی که از بعضی کشورهای خارجی‌ طلب داریم،  آزاد کنیم، هر چند فشار سنگین کارخانه‌های خودروسازی ادامه دارد و نمی‌گذارد مافیای خودرو از بین برود. 

وی عنوان داشت: خودروسازها باید وارد بازار رقابت شوند و امکان واردات از شرکت‌های خودروساز خارجی و یا تولید در داخل کشور برای آنان فراهم شود تا رقابت واقعی شکل بگیرد. 

رشیدی در بخش پایانی صحبت‌های خود، ارز ۴۲٠٠ تومانی را منشأ فساد، رانت و تبعیض دانست و  از حذف آن در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و اعلام کرد: به غیر از گندم و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲٠٠ تومانی به هیچ کالایی تعلق نخواهد گرفت. 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *