قطعات خودرو

محصول جدید ایران خودرو شبیه کدام خودروی خارجی است؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ورود خودروی تارا به بازار خودروی ایران، مخاطبان را بر این داشت تا ضمن مقایسه این‌ محصول با سایر خودروهای وارداتی به دنبال بررسی جزئیاتی از طراحی این خودرو توسط مهندسان داخلی باشند. 

آن طور که طراحان این خودرو می‌گویند این خودرو بر گرفته از نمادهای ایران، عناصر فرهنگی و اغنیای تاریخی است که در تک تک قطعات آن به چشم می‌خورد؛ اما نکته جالب اینجاست که ایران خودرو می گوید در طراحی جلوی تارا از یوزپلنگ ایرانی و در طراحی عقب آن از معماری سنتی الهام گرفته است اما با این حال هنوز هم اگر تارا از نزدیک ببینید شباهت زیاد آن با پژو 301 را تشخیص می دهید.

برخی از طراحان خودرو نکات منفی را برای این خودرو بیان کرده اند. یکی از نکات منفی در طراحی تارا در نمای جلو، جلوپنجره ساده پلاستیکی با خطوط افقی است، این موضوع برای  تارایی که از آن تعریف و تمجید فراوان می شود، کمی اذیت کننده و از مد افتاده است!

پس از عرضه این خودرو در بازار برخی نسبت به طراحی کابین این خودرو هم انتقاد کردند؛ ایران خودرو ادعا کرده که طراحی کابین تارا متفاوت از سایر خودروهاست اما باید گفت که متاسفانه کابین این خودرو به میزان خیلی زیادی به طراحی داخلی کابین پژو 301 شباهت دارد که البته می توانست، این گونه نباشد و طراحی جدیدی به خود بگیرد.

طراحان تارا معتقد هستند این خودرو کاملا ایرانی است و حتی در طراحی سقف آن، اصالت را حفظ کردند و در طراحی آن مساجد را هم در نظر گرفته و هویت بصری اقتباس شده از جغرافیای ایران و جانورانی را نیز مدنظر قرار داده‌اند.

در طراحی چراغ های عقب نیز نماد ایرانی کاملا مشهود است که برگرفته از معماری قدیم و معاصر است. این خودرو ضعف‌های از قبیل محل جانمای نامناسب دی لایت (چراغ روز)، نقاط کور به ویژه دید به عقب، کله زنی خودرو در زمان ترمز گیری ناگهانی، عدم حساسیت فرمان به افزایش سرعت و کاهش عملکرد در صورت گرم شدن، بد جا رفتن دنده و نداشتن سیستم تهویه اتوماتیک دارد. 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *