قطعات خودرو

روسیه قوانین محیط زیستی سختگیرانه خودروسازی را حذف می‌کند!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک،صنعت خودروسازی روسیه نیز به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصاد روسیه، تاکنون متحمل خسارات فراوانی شده است. دولت روسیه نیز در واکنش به این وضعیت، سعی می‌کند تا الزامات سخت‌گیرانه محیط زیستی را برای تولید خودرو حذف کند، چرا که روس‌ها اکنون قادر به تولید خودروهای مدرن و پیشرفته نخواهند بود.

شرکت‌های خودروسازی روسیه هم‌اکنون به علت تحریم‌های بین‌المللی، قادر به دریافت قطعات الکترونیکی پیشرفته از سایر قطعه سازان جهانی نیستند. همین مساله سبب شده است تا تولیدات آن‌ها قادر به گذراندن الزامات و استانداردهای سخت‌گیرانه محیط زیستی نباشند. دولت روسیه نیز برای حفظ تیراژ تولید، بخشی از استانداردهای سختگیرانه محیط زیستی را حذف کرده است.

البته نباید تصور کرد که این تصمیم تنها خودروسازی روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا که صنایع این کشور به همراه برخی کشورهای سابق عضو اتحاد جماهیر شوروی تحت لوای کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) فعالیت می‌کنند. در صورت ساده‌سازی قوانین محیط زیستی، این دستورات به بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان نیز تعمیم خواهد یافت.

طبق قوانین فعلی، خودروسازان روسیه باید خودروهایی تولید کنند که مطابق قوانین عدم آلایندگی یورو 5 و بالاتر ساخته شده باشد. با این حال دو خودروساز بزرگ روسیه یعنی اورال و کاماز اعلام کرده‌اند که قادر به تولید چنین خودروهایی نیستند. همچنین کارخانه‌های تولید موتورهای توربودیزل روسیه برای تولید موتورهای مدرن به مشکل برخورده‌اند، چرا که قطعات بوش به اندازه کافی در اختیار آن‌ها قرار ندارد. 40 الی 45 درصد مبدل‌های کاتالیزور روسیه نیز وارداتی هستند و وضعیت این بخش نیز چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *