قطعات خودرو

مطالبات معوق؛ معضل بزرگ فعالان زنجیره تامین‌ قطعات

«محسن صالحی‌نیا»،  رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جلسه هم‌اندیشی با انجمن قطعه‌سازان خودرو کشور پیش‌بینی کرد که با افزایش تیراژ تولید، دو خودروساز بزرگ در سال جاری ارزش فروش تقریبی جهش یافته و بسیار بهتری را نسبت به سال قبل ثبت کنند.

وی افزود: مجموع شرایط حاکم بر اقتصاد کشور چه در اثر تنگناهای سال‌های اخیر و چه مشکلات خاص این صنعت در حوزه های مختلف از جمله قیمت تمام‌شده باعث چالش کمبود نقدینگی کافی در این شرکت‌ها شده و یکی از آثار جدی آن، مطالبات معوق به زنجیره تامین است که تامین‌کنندگان و قطعه‌سازان را نیز در موقعیت دشواری قرار داده است.

صالحی‌نیا اظهار داشت: تمهیدات لازم برای رفع تنگناهای نقدینگی مدنظر است تا علاوه بر تسهیل تبادلات خودروسازان و قطعه‌سازان با افزایش عرضه و منطقی شدن قیمت‌ها شاهد کاهش واسطه‌گری و برچیده شدن بساط سوداگری در بازار آزاد خودرو باشیم.

وی از پیش‌بینی اعطای تسهیلات برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در تغییرات نهایی بسته سیاست‌های تشویقی حمایت از تولید نیز خبر داد و با اشاره به تلاش قطعه‌سازان در چند سال اخیر برای مقابله با تحریم‌ها افزود: هر اتفاقی که در سطح کلان سیاسی و اقتصادی کشور پس از احیای احتمالی برجام بیفتد، سرمایه‌گذاری داخلی را در صنعت خودرو و قطعه‌سازی تهدید نخواهد کرد، زیرا سیاست ما همچنان توسعه برند‌های داخلی در صنعت خودرو است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است