قطعات خودرو

معرفی آلفا ساگا، سدانی الکتریکی با شعاع حرکتی ۴۸۲ کیلومتری

پدال – البته علیرغم وجود این شباهت‌ها ساگا دارای برخی ویژگی‌های خاص نیز می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمای جلوی منحصربه‌فرد با چراغ‌های چهارتایی اشاره کرد. این سدان همچنین به سپرهای اسپورت تر، چراغ‌های عقب گرد و اسپویلر فیبر کربنی مجهز شده است. از نظر ابعاد باید گفت ساگا طول/عرض/ارتفاع حدود ۴۷۰۰/۱۹۱۰/۱۴۵۰ میلی‌متری دارد. به این ترتیب ابعاد ساگا مشابه ب ام و سری ۳ بوده اما کمی پهن‌تر است.

با ورود به کابین پنج‌نفره ساگا می‌توانیم پشت آمپرهای دیجیتالی را ببینیم که پشت فرمان سه پره جا خوش کرده‌اند. این سدان الکتریکی همچنین از سیستم اطلاعات سرگرمی شناور، صندلی‌هایی با بالشتک‌های قابل‌توجه و سیستم صوتی کلاسیک سود می‌برد.

مشخصات فنی این خودرو فعلاً به‌صورت کامل منتشر نشده اما آلفا موتور می‌گوید سدان ۱۹۰۵ کیلوگرمی‌اش به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. یکی از قوای محرکه این خودرو باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌شود. مشتریانی که به دنبال پرفورمنس بهتر است می‌توانند منتظر نسخه‌ای اسپورت تر با همکاری شرکت روتیفرم باشند.

ساگا قرار است از باتری ۸۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود ۴۸۲ کیلومتری داشته باشد. ۸۰ درصد باتری را می‌توان در عرض یک ساعت شارژ نمود. قیمت ساگا از ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار متغیر بوده و آلفا موتور هم‌اکنون پیش‌فروش آن را شروع کرده هرچند اشاره‌ای به زمان شروع عرضه نکرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *