قطعات خودرو

معرفی نسل جدید تویوتا آکوا هیبرید ۲۰۲۲ در ژاپن

آکوا ۲۰۲۲ خودرویی کاملاً جدید است و از پلتفرم TNGA-B برای بهبود ۲۰ درصدی راندمان نسبت به نسل پیشین استفاده می‌کند. این خودرو دارای کارکرد تک پدالی (موسوم به کامفورت پدال) بوده و حتی نسخه چهار چرخ محرک آن نیز در نسخه‌های گران‌تر قابل انتخاب است.

یکی دیگر از ویژگی‌های آکوا جدید پشتیبانی از شارژ دوطرفه است که معمولاً چنین ویژگی‌ای در خودروهای تمام الکتریکی دیده می‌شود. تمامی نسخه‌های آکوا دارای خروجی برق و حالت تأمین برق اضطراری استاندارد می‌باشند که در حالت تأمین برق اضطراری خودرو می‌تواند برق موردنیاز برخی لوازم‌خانگی را تأمین کند.

از حالت الکتریکی گرفته تا صندلی چرخشی راننده، نسل جدید آکوا از تجهیزات احساس‌برانگیزی به عنوان یک هاچبک کامپکت سود می‌برد. فاصله بین محوری این خودرو ۵۰ میلی‌متر بیشتر شده تا فضای پا و فضای بار بیشتری ایجاد شود. همچنین این خودرو اولین محصول تویوتاست که دارای نمایشگر مرکزی ۱۰.۵ اینچی می‌باشد.

این برند ژاپنی مدعی است آکوا ۲۰۲۲ اولین خودروی تولیدی می‌باشد که از باتری نیکل-هیدروژن دوقطبی با خروجی بالا سود می‌برد. خروجی این باتری دو برابر باتری نسل پیشین بوده و شتاب گیری بهتری را به ارمغان می‌آورد. همچنین آکوا با این باتری می‌تواند حداکثر سرعت بیشتری در حالت الکتریکی داشته باشد.

مشتریان ژاپنی می‌توانند این خودرو را با قیمت معادل ۱۸ هزار دلار برای نسخه پایه و دیفرانسیل جلوی B خریداری کنند درحالی‌که بهای مدل چهار چرخ محرک Z به معادل ۲۳۶۰۰ دلار می‌رسد. در حالت لیزینگی و اشتراکی نیز می‌توان با پرداخت ماهانه ۱۷۸ دلار به مدت ۷ سال از این هاچبک جمع‌وجور لذت برد.

منبع: پدال

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است