قطعات خودرو

معضل شلختگی اداری در حوزه تولید

میثم ملاکی که با برند آفورتیس در کار تولید لنت ترمز است، در حاشیه برگزاری شانزدهمین دوره نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، اظهار کرد: آفورتیس در حدود ۱۲ دوره این نمایشگاه شرکت کرده است. ما در یک سال اخیر تلاش کرده‌ایم روی تولید بیشتر تمرکز کنیم قبلاً بیشتر در حوزه بازرگانی بودیم.

او با اشاره به این‌که در حوزه تولید تلاش می‌کنیم از پتانسیل‌های داخل استفاده کنیم، ادامه داد: بعد از انجام کارهای تحقیقاتی، اکنون حدود یک سال است که روی تولید کار می‌کنیم.

وی درباره موانع و مشکلات موجود در تولید، توضیح داد: شرایط به‌گونه‌ای است که انگار روال کار مشخص نیست. گاهی برای گرفتن مجوز تولید به اداره‌هایی مراجعه می‌کنیم که خودشان روال کار را نمی‌دانند.

ملاکی افزود: وقتی می‌خواهیم مواد اولیه را به کشور وارد کنیم، گمرک اطلاعاتی از کالایی که قرار است به کشور وارد شود، ندارد! از طرف دیگر کالا باید استاندارد بگیرد، اما هیچ استاندارد مرجعی برای آن وجود ندارد! ما باید کالا را خودمان تعریف کنیم تا به‌عنوان مواد اولیه وارد کشور شود. متاسفانه در این زمینه، در بحث قانونگذاری ضعیف هستیم که گرفتن مجوزها را سخت می‌کند.

مدیر کارخانه گروه صنعتی رما پویا همچنین اظهار کرد: نیازهایی که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، به‌شکل کامل تامین نمی‌شود. برای مثال شهرک‌های صنعتی مشکل برق در تابستان، مشکل آب و گاز در زمستان دارند. این‌گونه موانع در تولید مشخص هستند و ما ناچاریم با آن‌ها دست و پنجه نرم کنیم.

او با اشاره به این‌که تولید ما فقط لنت ترمز است، افزود: خیلی مهم است که با دانش بدانیم چه چیزی را تولید می‌کنیم. سعی کردیم این کار را به‌شکل بنیادی انجام دهیم. همچنین آزمایشگاه مجهزی داریم تا به‌شکل آزمون و خطا جلو نرویم و بتوانیم بازار و کیفیت کالا را کنترل کنیم.

نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تا ۱۹ آبان‌ماه در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود. این نمایشگاه در ۱۰ سالن و نزدیک به ۲۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برپا شده است. بازدید از آن نیز برای صنعتگران و علاقه‌مندان آزاد است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *