قطعات خودرو

ناترازی…ها

هر سال در ماه های تابستان ناترازی در میزان تولید و مصرف برق بروز می کند. هرچه کم آبی، گرما و رونق اقتصادی بیشتر شود ناترازی هم بیشتر می شود.
وزیران نیرو اولا از مردم می خواهند چند درصدی مصرف خود را کاهش دهند، مثلا ده درصد… در مراحل بعدی از ادارات دولتی می خواهند مصرف خود را در روز و شب به شدت کاهش دهند و تهدید می کنند که اگر دستگاه یا اداره ای رعایت نکند برق وی قطع می گردد این رویه به سایر مشترکین پرمصرف نیز در قالب هشدار اعلام می گردد. اما در نهایت اگر لازم شود اول برق بخش صنعت و سپس برق سایر مشترکین اعم از خانگی و غیر آن به صورت منطقه ای قطع می گردد. کوشش وزارت نیرو و شرکت توزیع برق اغلب قطعی با اعلام قبلی است اما زیاد پیش می آید که قطع خارج از برنامه را شاهد هستیم.
این ها در حالی است که گفته می شود بسیاری از صنایع با کمتر از نصف ظرفیت خود کار می کنند؛ مشکل کجاست و چرا حل نمی شود؟
2 پاسخ می توانیم بدهیم اول آن که معمولا وزارت نیرو و شرکت توزیع هزار و یک دلیل درست و نادرست می آورند و قول به افزایش ظرفیت در سال های آینده…
دوم این که اگر وزارت نیرو تنبیه شود و در قبال خاموشی مکلف به پرداخت جریمه و خسارت ناشی از کاهش تولید واحدهای صنعتی شود در کوتاه زمانی خواهیم دید پاشنه هایش را ور می کشد به سراغ افزایش تولید برق می رود. تولید برق آبی، بادی، خورشیدی، سیکل های ترکیبی و هسته ای که از قضا همه موارد در کشور امکان پذیر، اقتصادی و توجیه دارد.
هم چنین دولت باید خود را مکلف بداند تا سایر ناترازی ها را مدیریت کند مثل ناترازی دخل و خرج اغلب مردم…

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *