قطعات خودرو

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

سیدجواد حسینی کیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نظارت میدانی کمیسیون صنایع و معادن از برخی واحدهای صنعتی استان تبریز، گفت: در این نظارت میدانی از تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آمد؛ این واحد تولیدی ظرفیت مناسبی برای تولید تراکتور سبک و سنگین دارد و ارزان قیمت بودن و رقابت پذیری این مجموعه از مزایای آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت صادراتی تراکتورسازی تبریز، افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه است که این موضوع  موجب التهاب بازار می‌شود.

وی از بازدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایدوم شرکت تولید موتورهای دیزل خبر داد و اضافه کرد: هرچند این مجموعه تا 2 سال گذشته زیان‌ده بود اما اکنون با تغییر مدیریت سودده شده است؛ هدف از تاسیس ایدم در سال 51 پوشش تمام خاورمیانه بود و این واحد تولیدی اکنون توانسته به آلمان و اروپا نیز صادرات داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت بالای این واحد تولیدی، تصریح کرد: ایدم نیازمند حمایت بانک‌ها و توجه مسئولان اجرایی است؛ که در این بازدید مقرر شد کمیسیون پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این واحد تولیدی را در دستورکار قرار دهد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت الکترونیک پارلار بازدید کرد، ادامه داد: این واحدهای تولیدی بُردهای الکترونیکی موردنیاز لوازم خانگی را تولید می‌کند و حدود 500 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با وجود اینکه این بردهای الکترونیکی در داخل تولید می‌شود اما برخی افراد این قطعات را وارد می‌کنند که باید سازوکاری برای جلوگیری از واردات این کالاها پیش‌بینی شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *