قطعات خودرو

نگاهی به رویدادهای جهانی خودرو – امروز پنج شنبه 6 مرداد ماه 1401

پایگاه اطلاع رسانی قطعات خودرو قصد دارد تا اخبار اقتصادی جهانی مرتبط با صنعت خودروسازی در قالب یک بولتن روزانه به مخاطبان خود عرضه کرده و مهم‌ترین رویدادهای خودرویی را در این قالب پوشش دهد. از این رو با جدیدترین نگاهی به رویدادهای جهانی خودرو در 6 مرداد ماه 1401 همراه باشید.

 

فولکس‌واگن کارخانه خود در روسیه را می‎‌فروشد

 

 

فولکس‌واگن قصد دارد در سال جاری میلادی دو کارخانه خود در روسیه را به فروش برساند، با شدت گرفتن تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه روسیه بعد از جنگ اوکراین به نظر می‌رسد این شرکت بعید می‌داند در کوتاه مدت این تحریم‌ها رفع شده و قصد دارد کارخانه خود در کالوگا روسیه را به فروش برساند.

 

 

 

 

چینی‌ها خودروی ارزان قیمت به روسیه صادر نکردند

میانه سال جاری میلادی صنعت خودروسازی روسیه به کما رفته و از بین برندهای خارجی، تنها این برندهای چینی بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به چری، هاوال و جیلی اشاره کرد که همچنان به این کشور خودرو صادر می‌کنند.

در سال‌های اخیر، برندهای چینی روی کراس‌اوررهای سایز متوسط تمرکز کرده و امروز قیمت بسیاری از مدل‌های چینی در حدود 3 میلیون روبل است که قیمت بالایی برای یک خانوار روسی به حساب می‌آید.

گریت‌وال مالک برند هاوال قصد دارد از برند تانک برای بازار روسیه استفاده کند که خودرویی در ابعاد و اندازه تویوتا لندکروز تولید می‌کند.

به نظر می‌رسد با توجه به نیاز بازار روسیه به خودروهای ارزان قیمت این خودروسازان چینی هستند که قصد واردات این دست از خودروها را به این کشور ندارند. با توجه به شباهت بازار ایران و روسیه بعد از تحریم‌ها آیا چینی‌ها اجازه واردات خودروهای ارزان قیمت را به بازار ایران خواهند داد؟

 

 

 

 

ID.4 فولکس‌واگن به آمریکا رسید

 

 

پس از آلمان و چین، تولید کراس‌اوورهای الکتریکی فولکس واگن که پسوند ID شناخته می‌شود به ایالات متحده رسیده و اولین مدل از این خانواده که به بازار آمریکا عرضه خواهد شد ID.4 است. سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن برای حضور در بازار خودروهای برقی ایالات متحده بالغ بر 2.7 میلیارد دلار است.

 

 

 

عرضه خودرو الکتریکی بنتلی تا سال 2026 به تعویق افتاد

 

چند روز گذشته مدیرعامل بنتلی،آدریان هالمارک گفته است که اولین خودرو الکتریکی بنتلی ممکن است تا سال 2026 به تعویض بیافتد، یک سال دیرتر از آن چیزی که تا پیش از این برنامه ریزی شده بود، او برای این موضوع دلیل خاصی را اعلام نکرده است.

 

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که اولین خودرو الکتریکی بنتلی در حال حاضر با آئودی با رمز پروژه آرتمیس در حال توسعه است. هر دو مدل بر اساس پلت‌فرم SSP فولکس‌واگن طراحی خواهند شد و گفتنی است اوایل سال جاری میلادی پورشه از این پروژه خارج شد.

 

با این حال آدریان هالمارک اعلام کرد مدل جدید بنتلی سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

سود خالص میشلن با خروج از بازار روسیه آسیب می‌بیند

 

میشلن به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تایرسازی در جهان اعلام کرده که فروش این شرکت در نیمه اول سال 2022 افزایش داشته و به 18.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است اما این شرکت اعلام کرده با توجه به خروج از بازار روسیه سود خالص آن دچار آسیب شده است است.

 

در سال 2004 میشلن به طور رسمی وارد بازار روسیه شد و اولین تولید کننده لاستیک از غرب اروپا در روسیه بود. اوایل سال جاری میلادی این شرکت تصمیم گرفت تا پایان سال فعالیت خود در روسیه را به یک نهاد محلی در روسیه واگذار کند. این شرکت اعلام کرد که پس از تشدید جنگ روسیه و اوکراین، مشکلات زنجیره تامین مانع از سرگیری فعالیت این شرکت در روسیه خواهد بود.

 

سود خالص میشلن در نیمه اول سال 2022 از 1.03 میلیارد یورو در سال گذشته به 843 میلیون یورو کاهش یافته که شامل 202 میلیون یورو زیان ناشی از کاهش ارزش این شرکت بوده است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *