قطعات خودرو

واردات خودروی برقی از چین

خودروهای برقی

حجت‌الله فیروزی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، واردات خودروهای برقی را راه حلی برای رفع مشکل ناترازی در عرضه و تقاضای بازار خودرو و نیز رفع مشکل آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایسنا ، این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در راستای مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره کاهش عوارض واردات خودروهای برقی بیان کرد: واردات خودروهای برقی مشکل ناترازی در عرضه و تقاضای بازار خودرو را رفع می‌کند از طرف دیگر می‌تواند نقش اساسی برای رفع مشکل آلودگی هوا داشته باشد.

حجت‌الله فیروزی  با بیان این‌که سیاست دولت و مجلس واردات خودروهای برقی است، گفت: براساس گزارشات ارائه شده، مذاکراتی با چین برای واردات خودروهای برقی شده و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آینده صنعت خودروسازی را با خودروهای برقی مرتبط دانست و بیان کرد: باید با حرکت به سمت واردات خودروهای برقی علاوه بر حل مشکل ناترازی در بازار خودرو و رفع آلودگی هوا، فناوری جدیدی را به کشور وارد کنیم تا خودروسازان با استفاده از آن به سمت تولید خودروهای برقی بروند.

 

وی اظهار کرد: براین اساس باید به سمت کاهش تعرفه‌ها و هزینه‌های گمرکی و تسهیل‌گری گام برداشت اولویت هم واردات خودروهای برقی برای حمل و نقل عمومی باشد؛ طبق گزارشات ارائه شده به کمیسیون صنایع، یکی از خودروسازان به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به چین رفته بود که مذاکراتی برای خودروهای برقی شده و به ظاهر هم توافقاتی صورت گرفته است، در همین راستا قطعا مصوبه کمیسیون تلفیق در صورت تبدیل به قانون می‌تواند تسهیل‌گری برای واردات با کاهش هزینه‌های گمرکی و حقوق دولتی داشته و کمکی به عملیاتی شدن این موضوع کند.

 

حجت‌الله فیروزی  همنچنین افزود: باید زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی به خصوص شارژ کردن آنها فراهم شود در حال حاضر در برخی از شهرها همچون تهران سکوهای شارژ در حال تعبیه و آماده شدن است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *