قطعات خودرو

واریز سود سهام از سجام بهتر است یا بانک ها؟

به گزارش «قطعات خودرو»:

در رابطه با اینکه واریز سود شرکت های حاضر در بازار سرمایه از طریق سامانه سجام چه تاثیری می تواند بر بازار سرمایه بگذارد؟ اظهار کرد: با توجه به آنکه ما اکنون در قرن ۲۱ قرار داریم، اگر شرکت ها پرداخت سود سهام افراد را  بجای آنکه به صورت یکپارچه از طریق سامانه سجام واریز کنند، مانند گذشته از طریق بانک ها بپردازند به طور قطع می توان گفت چنین عملی خلاف پیشرفت فناوری در کشور  است.

او بیان کرد: وقتی سود سهام شرکت ها از طریق سامانه سجام واریز شود علاقه به سرمایه گذاری در بین سهامداران نیز افزایش پیدا کرده و سرگردانی که در حال حاضر برای دریافت سود وجود دارد از میان برداشته خواهد شد.



این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وقتی شرکت ها در سال ۱۴۰۰ نیز همانند سال های گذشته از طریق بانک اقدام به پرداخت سود کنند، باز هم عده ای از سهامداران در دریافت سود با مشکل مواجه می شوند.

محمودی اصل گفت: شرکت ها باید با واریز به موقع سود منتفع شوند، زیرا هرچه اعتماد سهامداران افزایش یابد آورده های سهامداران نیز به همان نسبت  افزایش می یابد.

او بیان کرد: اگر سود از طریق سامانه سجام واریز شود بُروکراسی شرکت ها در واریز سود ارتقا می یابد، همچنین دیگر سهامداران مجبور نیستند در این وضعیت کرونا  جهت دریافت سود به بانک ها مراجعه کنند‌.

محمودی اصل در پایان گفت: وقتی سودها از طریق سامانه سجام واریز شود سهامداران انگیزه بیشتری برای سهامداری پیدا می کنند که همین امر سبب افزایش ورود نقدینگی می شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است