قطعات خودرو

وای بر ما، شریعتی آمد

رئیس‌ جمهور در حکمی غلامرضا شریعتی را به‌عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» جایگزین نیره پیروزبخت کرد. شریعتی تحصیلات مرتبط یا سابقه فعالیت در پُست جدید ندارد.

غلامرضا شریعتی در سال ۱۳۵۱ در شهر بهبهان، در استان خوزستان زاده شد و تحصیلات ابتدایی تا دریافت دیپلم متوسطه را در زادگاهش طی نمود. وی دارای مدرک دکتری ژنتیک انسانی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران می‌باشد.شریعتی فعالیت سیاسی خود را از دولت اصلاحات در استانداری خوزستان آغاز نمود.
وی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان در دولت اصلاحات بود. در دوره نخست استانداری عبدالحسن مقتدایی در خوزستان، شریعتی برای دوره‌ای سرپرستی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان را برعهده داشت.در طول دوران ۸ ساله فعالیت دولت‌های نهم و دهم، وی فعالیت سیاسی خاصی نداشت و بیشتر بعنوان مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور فعالیت می‌کرد.
وی  فعالیت سیاسی خود را در اواخر دولت هفتم و ابتدای دولت هشتم، از استانداری خوزستان آغاز کرد. در آن زمان روزنامه ها نوشتند:غلامرضا شریعتی در جلسه هیات دولت توانست با رای مثبت همه اعضای هیات دولت، به عنوان یک استاندار بومی معرفی شود تا سکان هدایت خوزستان به دست جوان ترین استاندار دولت برسد.

سیل خوزستان

به هنگام بازدید غلامرضا شریعتی از مناطق سیل‌زده خوزستان، پیرمردی با انتقاد از عدم امداد رسانی، خطاب به استاندار خوزستان می‌گوید؛ «آیا فقط به سوریه می‌رسید؟’» و این شهروند با برخورد تند و تهدیدآمیز شریعتی مواجه می‌شود. او در پاسخ به انتقاد این شهروند می‌گوید:
حرف بی‌ربط نزن، آدم مخالف نظامِ بی‌تربیت، برو بیرون، برو گمشو، تا ندادم… این حرف‌ها چیه؟ ما خونمون (خون) رو براشون داد
یم.
این برخورد استاندار خوزستان با یک شهروند منتقد، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.ایشان به دلیل استفاده مکرر از “تسبیح” به ” ارباب تسبیح ها” هم شهرت دارند.

دادگاه متهمان ارزی

در جریان دادرسی پرونده امید اسدبیگی؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به اتهام اخلال در نظام ارزی و پولی کشور، طبق اظهارات نماینده دادستان؛ همسر شریعتی اعتراف کرده که هزینه سفر استاندار و خانواده وی (چندین خانواده و وابستگان) را اسدبیگی داده و همین‌طور مبلغ ۲۰۰ هزار دلار را به همسر غلامرضا شریعتی پرداخت کرده‌است.استاندار خوزستان در واکنش به این اتهامات طی مصاحبه‌ای ضمن رد اتهامات، تأکید کرد که «ماه پشت ابر نمی‌ماند».
پیرو اتهام وارد شده به شریعتی، دادستانی کشور اعلام کرد که پرونده اتهامی در خصوص استاندار خوزستان، در دادسرای تهران مطرح نبوده و بر همین اساس، وارد کردن اتهام به وی، غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است.

قابل یادآوری است. نیره‌سادات پیروزبخت هم‌طراز معاون رئیس جمهور و رئیس پیشین سازمان ملی استاندارد ایران است. او نخستین زنی است که به این مقام می‌رسد. وی به پیشنهاد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصویب هیئت دولت در دی‌ ۱۳۹۲ به این سمت منصوب شد. در بهمن ۱۳۹۹ استاندار پیشین خوزستان به جای او به این سمت منصوب شد. او پیش از آن مدیرکل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان بود. وی دارای لیسانس مهندسی مواد (ریخته گری) از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

متن حکم رئیس جمهور

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر غلامرضا شریعتی

در اجرای ماده (۳۶) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶.۷.۱۱ مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای عالی استاندارد؛ نظر به تعهد و شایستگی جناب‌عالی، به موجب این حکم برای مدت چهار سال به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند متعال مسألت دارم.

سوالات مهم

غلامرضا شریعتی در مقام استاندار چقدر موفق بود؟ اگر نمره وی بسیار عالی یا عالی یا خیلی خوب است، آیا بهتر نبود در همان پُست در میانه بحران کرونا می‌ماند تا این ویروس منحوس مهار شود؟ آیا اگر بهار امسال نیز باران‌های سیل آسیا آمد تجربیات او موثر واقع نمی‌شد؟ با توجه به پایان دولت دوازدهم کدام ضرورت این جابجایی را ایجاب کرده است؟ آیا سازمان بسیار تخصصی و حساس استاندارد ایران مدیر متخصص با سابقه و تحصیلات مرتبط می‌خواهد یا مدیر سیاسی؟

خداحافظی شریعتی با مردم خوزستان

به گزارش «قطعات خودرو» به نقل از ایرنا شریعتی  یکشنبه شب  در این برنامه تصویری با قدردانی از صبوری‌ مردم در ساماندهی امور و جبران کاستی‌ها از مردم خداحافظی کرد.
 وی با اشاره به ظرفیت‌ها، مشکلات، چالش‌ها و ابعاد مختلف استان خوزستان در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و دیگر حوزه ها تصریح کرد: یکی از بزرگترین الطاف خداوند به بنده این بوده‌است که در این برهه توفیق خدمت‌گزاری به همه استانی‌های صبور و شریف را به مدت چهار سال و هشت ماه داشته‌ام.
شریعتی گفت: اما همه به خوبی می دانید این استان وارث چه مشکلات و مسائل مزمن، تاریخی و حل نشده‌ای بوده است و علاوه بر همه این مشکلات تاریخی ما در این ایام شاهد ریزگردها، قطعی برق، سیل و خشکسالی شدید بودیم و شاهد بزرگترین پاندومی یکصد سال اخیر در حوزه بیماری ناشی از ویروس کرونا و در کنار آن شاهد ظالمانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ ترین تحریم‌ها علیه ایران عزیز بودیم.
استاندار پیشین خوزستان تاکید کرد: بیشتر تاثیرات اقتصادی این تحریم‌ها بر استان ما تحمیل شده و به علت تحریم کالای اصلی و دُر اصلی این کشور بنام نفت که خاستگاه ‌آن خوزستان عزیز است فشارهای بیشتری بر مردم وارد شد. 
در ادامه این پیام افزود: تلاش کردم استاندار پشت میز نشین نباشم، هم استاندار باشم هم مردم دار، نگذارم مردم فاصله‌ای بین خود و مدیر ارشد اجرایی استان احساس کنند و تلاش کردم نقطه‌ای در استان نباشد که از معرض دید و بازدید و بررسی مشکلات آن توسط استاندار پنهان باشد.
وی اضافه کرد:  تلاش کردم با تکیه بر خرد جمعی و با استفاده از همه نیروهای استانی فارغ از جناح‌ بندی‌های رایج و قومیت و جنسیت ” همه با هم ” به سمت پیشرفت و آبادانی استان پیش برویم و ما با هم موفقیت‌هایی مهم و دستاوردهای بزرگی در این مدت و به رغم این مشکلات بدست آوردیم و توانستیم برای استان و هم‌استانی‌های عزیز به ارمغان بیاوریم.
وی در پایان این پیام خطاب به مردم خوزستان اعلام کرد: امروز من باید در پیشگاه شما از همه ضعف‌ها، قصورها و تقصیرها عذرخواهی و طلب حلالیت کنم، از همه شما می‌خواهم هر کوتاهی و ضعفی بوده است به بزرگی روح بلندتان بر این فرزند کوچکتان ببخشید هر جا باشم و در هر مسئولیتی خود را فرزند خوزستان می‌دانم و قلبم برای خوزستان عزیز این قلب تپنده ایران عزیز می‌تپد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *