قطعات خودرو

راه حضور اعضای قبلی هیئت مدیره اتحادیه‌ها باز شد

جعفرنيا در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: اگر فرد به‌تازگی پروانه حقوقی گرفته باشد و بخواهد در انتخابات اتحاديه ثبت نام کند، می‌تواند. حتی اگر دو دوره در هیئت مدیره اتحاديه بوده باشد.

او ادامه داد: با تفسیری که مرکز اصناف کرده، گفته است وقتی یک نفر پروانه کسب حقوقی می‌گیرد، شخصیت مجزایی تلقی می‌شود و می‌تواند به عنوان شخصیتی جدید، یعنی برای اولین دوره، در انتخابات ثبت نام کند. چنين فردي در دو دوره قبلی شخصيت حقیقی بوده و این اولین دوره شخصیت حقوقی او است که در انتخابات ثبت نام می‌کند.

وي درباره شرايط ثبت نام ديگر كانديداهاي انتخابات اتحاديه‌ها، اظهار كرد: افرادی که دو دوره سابقه عضویت در هیئت مدیره اتحاديه را داشته باشند، نمی‌توانند در انتخابات هیئت مدیره شرکت کنند. این قانون ثبت شرکت، برای زمان ثبت نام است و برای حالا نیست که اگر فردی پروانه کسب حقوقی داشته باشد، در زمان ثبت نام به ما مراجعه کند براساس بخشنامه‌ای که مرکز امور اصناف داده است، ما از او ثبت‌ نام می‌کنیم.

جعفرنيا درباره زمان احتمالي برگزاري انتخابات اتحاديه‌ها، گفت: ان‌شاءالله از ابتدای آبان‌ماه امسال می‌خواهیم انتخابات اتحادیه‌ها را به ترتیب تاریخ‌هایی که منقضی شده‌اند، برگزار کنیم.

سال گذشته بود که هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای مقرر کرد محدودیت عضویت بیش از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی شرط زمانی ندارد و مشمول پیش از تصویب قانون نظام صنفی هم می‌شود. بعد از آن بود که بسیاری از چهره‌های پرسابقه که برای دوره‌های متوالی و متعدد عضو هیات مدیره اتحادیه‌های پرنفوذ بودند، درصدد یافتن راهی برای حضور مجدد خودشان افتادند. حالا به واسطه این تفسیر راه ورود مجدد این افراد به هیات مدیره‌های اتحادیه‌ها باز شد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است