قطعات خودرو

پلاک‌گذاری بیش از ۴۲۰هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» در نشست مشترک با نمایندگان عضو کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور پلاک گذاری شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزود: سهم پلاک گذاری در سال ۹۹ حدود ۱۴۰ هزار دستگاه بوده که عملکرد بسیار چشمگیری طی سنوات اخیر را نشان می‌دهد.

عباسی گفت: پلاک گذاری ۱۹۰ هزار تراکتور باقیمانده انشاالله در دولت جدید و با استمرار حمایت ها در اسرع وقت محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸  به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

آمارها نشان می‌دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *