قطعات خودرو

پژوهش پیش نیاز مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تقدیر از پژوهش های برتر
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تحقیق و پژوهش هدفمند یکی از مؤلفه‌های مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تحقیق و پژوهش هدفمند را یکی از مؤلفه‌های مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی کرد و گفت: هر چند پدیده قاچاق چندبعدی و بسیار پیچیده است ولی با تلاش علمی و پژوهشی می‌توان بر مشکلات و مسائل پیچیده اقتصاد پنهان و مبارزه با قاچاق کالا و ارز فائق آمد و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را به اقتصادی سالم و پویا تبدیل کرد .

پژوهش هدفمند یکی از مؤلفه‌های مؤثر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به نهادهای علمی و پژوهشی کشور و دستگاه‌های برخوردار از بودجه عمومی گفت: در برنامه‌های علمی و پژوهشی موضوعات و مسائل مرتبط با پدیده قاچاق کالا و ارز در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر افزایش سهم فعالیت‌های پژوهشی، مطالعات و تحقیقات در مراکز و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی درباره موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در گروه‌های اقتصادی و اجتماعی به سمت موضوعات مرتبط با این پدیده شوم هدایت و ظرفیت‌های آموزشی در مقطع دکتری پژوهش‌محور متناسب با اولویت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد شود.

مؤیدی خرم‌آبادی اظهار داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز به تناسب سهم و مسئولیت خود در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا از بخشی از بودجه‌ پژوهشی خود را به این امر اختصاص و متناسب با ماموریت‌ ذاتی خود در این عرصه پژوهش‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: البته لازم است برنامه‌های  علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع قاچاق کالا و ارز در دستگاه های عضو بر اساس اولویت های پژوهشی و با هماهنگی ستاد مشخص و اجرا شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آیین اختتامیه این جشنواره دانشجویی از 8 اثر برگزیده علمی و پژوهشی تقدیر کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *