قطعات خودرو

چرا باید لاستیک های خودرو را جا به جا کرد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چرخاندن لاستیک‌ها به طور منظم طول عمر آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. فرسودگی چهار لاستیک خودرو متفاوت است. اگر یکی از لاستیک‌ها بیشتر از بقیه فرسوده شود، ماشین شروع به کشیدن در جهت لاستیک‌های جدیدتر می‌کند.

به عنوان مثال، اگر هنگام رانندگی فرمان را رها کنید، (حتی برای یک لحظه!)، خودرو باید در یک خط مستقیم به حرکت خود ادامه دهد. اگر لاستیک‌ها به شکل دیگری فرسوده شده باشند، خودرو در مسیر مستقیم حرکت نمی‌کند و در جهت لاستیک بهتر حرکت می‌کند.

به همین دلیل است که هنگام خرید لاستیک‌های نو، بهتر است آن‌ها را جفت خریداری کنید. چرخاندن لاستیک‌ها به یکنواخت شدن فرسودگی تایر کمک می‌کند و به هر لاستیک اجازه می‌دهد تا جایی که ممکن است در موقعیت‌های چرخ خودرو کار کند.

در طول چرخش، لاستیک‌های جلو مستقیماً به عقب و لاستیک‌های عقب به صورت مورب به جلو حرکت می‌کنند. این تضمین می‌کند که هر لاستیک هر گوشه ماشین را ببیند. مکانیک باید سایش غیرعادی را بررسی کند، که ممکن است نشانه مشکلات دیگر باشد.

 چرخاندن لاستیک یک بار در سال ایده خوبی است. در طول سرویس چرخش لاستیک، مکانیک باید کل سیستم ترمز (لنت، روتور، کالیپر، شیلنگ) را نیز بررسی کند.

سایش ناهموار لاستیک، ماشین به یک طرف کشیده می‌شود، حجامت روی لاستیک‌ها و چرخش لاستیک به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری عادی از جمله علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد باید لاستیک‌های خود را بچرخانید. 

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: هر یک از چهار لاستیک با سرعت‌های مختلف و در مکان‌های مختلف فرسوده می‌شوند. این به این دلیل است که لاستیک‌های جلو با لاستیک‌های عقب و لاستیک‌های سمت راست متفاوت از لاستیک‌های چپ سایش دارند.

اگر اجازه دهید این لاستیک‌ها برای مدت طولانی در یک موقعیت بمانند، ساییدگی و پارگی آن‌قدر غیرعادی می‌شود که خودرو شروع به حرکت در یک جهت یا جهت دیگر می‌کند. با چرخاندن مداوم لاستیک‌ها به هر چهار لاستیک اجازه می‌دهید که در معرض سایش و پارگی یکسانی قرار بگیرند، که طول عمر آن‌ها را نسبتاً برابر نگه می‌دارد. خودرویی با لاستیک‌هایی که به طور مساوی فرسوده می‌شوند باید نرم‌تر و در مسیر مستقیم حرکت کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است