قطعات خودرو

چرا برخی افراد سیاسی در هیات مدیره خودروسازان حضور دارند؟

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات موجود در صنعت خودروسازی، گفت: با وجود اینکه مردم سوالات متعددی درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو دارند اما تاکنون هیچ یک از مسئولان به این سوالات پاسخ نداده‌، خودروسازان باید عوامل اثرگذار در قیمت نهایی خودرو و میزان تاثیر آن را مشخص کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تمام مولفه‌های اثرگذار در قیمت تمام شده تولید خودرو مشخص شود به این معنا که بهای تولید قطعات و قیمت فروش آن، هزینه‌های نقل و انتقال و …. به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد، به طور مثال باید دید آیا واسطه‌ها در تامین فولاد، نقش آفرینی می‌کنند؟

وی حذف واسطه‌ها در فرآیند خرید مواد اولیه و کالاهای اساسی موردنیاز تولید خودرو را دومین نیاز این صنعت دانست و اضافه کرد: باید حضور برخی از واسطه‌ها در این حوزه را بررسی و درآمد آنها را شفاف کرد. باید مشخص شود که آیا این افراد گرانفروشی می‌کنند؟ سیستم که خودروسازان از آن خرید می‌کنند باید روشن شود.

عرضه خودرو در بورس در صورتی که تعارض منافع نباشد، می تواند موجب ساماندهی بازار شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید میزان ارزبری هر خودرو مشخص شود، تصریح کرد: برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید نیز با وجود داخلی بودن براساس ارز محاسبه می‌شود و خودروسازان ادعا می‌کنند که 95 درصد خودروها داخلی است اما این سوال ایجاد می‌شود که چرا با تغییر نرخ ارز، قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟ چه ارتباطی میان نرخ ارز و قیمت خودرو وجود دارد؟

سلیمی با بیان اینکه باید به مباحث مدیریتی و نیروی انسانی در صنمعت خودروسازی رسیدگی شود، تصریح کرد: باید مشخص شود که برخی افراد چگونه وارد خودروسازی‌ها شدند؟ افراد برای تصدی در پست‌ها باید براساس توانایی‌ها انتخاب شوند چرا برخی افراد سیاسی در هیات مدیره خودروسازان حضور دارند؟ آیا این افراد به حوزه اقتصاد آگاه هستند؟

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عرضه خودرو در بورس در صورتی که تعارض منافع نباشد، می تواند موجب ساماندهی بازار شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *