قطعات خودرو

چگونه مشکلات حل خواهد شد؟

مشکلات صنفی

مسائلی کاملا درون صنفی را می توانیم به بهترین شکل ساماندهی کنیم. همان طور که شما در عین همه مشکلات خانواده و خویشاوندان نزدیک خود را حمایت کرده و سعی می کنی با آن ها خوش رفتار و از باهم بودن لذت ببرید. همین رابطه مثبت انرژی لازم برای مواجه با سایر مسائل و مشکلات را خواهد داد.

اولین نیاز ما به عنوان یک صنف، مراقبت از بازار

در هر شرایطی که باشیم استفاده از خودرو صورت می پذیرد. لوازم یدکی مورد نیاز است و ما فروشنده آن هستیم. تامین بازار با استفاده از اطلاعات و روش های نوین تجارت و فروش گزینه مناسب ما در شرایط فعلی و آینده است. اطلاعات بازار به آسانی بدست نمی آید. در وهله نخست ما با داده های خام روبرو خواهیم شد. این داده ها در کنار هم معنی می یابند و قابل تحلیل و استناد برای برنامه خواهند شد. پیش شرط آن تبادل داده ها در درون صنف با محوریت اتحادیه است. اگر اعتماد متقابل بین اعضا و اتحادیه وجود داشته باشد می توانند برای تامین بازار و در دسترس قرار دادن هوشمندانه لوازم یدکی به شهرستان ها و خرده فروشان یا مشتریان خاص و مصرف کنندگان نهایی اعم از تعمیرکاران و صاحبان خودرو برنامه ریزی کرد. کاری که به صورت غیر هماهنگ در صنف انجام می شود و همین امر زمینه را برای حضور بازیگران خارج از صنف مثل خودروسازان و فروشگاه های مجازی لوازم یدکی فراهم کرده است.

بازار قطعات سواری چینی

تامین قطعات یدکی خودروهای چینی چه آن هایی که در داخل کشور مونتاژ می شوند و چه آن هایی که مستقیما وارد شده اند تا امروز بی برنامه و غیر قابل اعتماد بوده است. چنین مسئله ای به طور طبیعی موجب گم بودن قیمت، کیفیت و نحوه دسترسی به کالا است. سوء استفاده از این بازارسر درگم نیز رخ نمایی کرده است. تاجران با سابقه صنف کمتر اقبالی برای این بازار از خود نشان داده اند عمده دلیل ایشان ناآشنایی با خودروهای چینی و نداشتن دسترسی به تامین کننده قابل اعتمادخارجی، کوچک بودن بازار و ابهام در توسعه آینده بازار است.

همین دلایل به علاوه تیراژ اندک خودروهای چینی و نداشتن قطعات مشترک باعث عدم تولید داخلی قطعات مصوفی و تعمیری این خودروها شده است. اما اتحادیه می تواند آمار روشنی از حجم خودروهای چینی استخراج کرده و فروشندگان فعلی و سایر اعضای مایل به فروش قطعات چینی را گرد هم آورده ساماندهی کند و بخواهد که با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب به بازار نظم و آرامش دهد.

قاعده بازار

پرواضح است شرایط رکود تورمی بدترین اوضاع اقتصادی را پیش روی فعالان صنوف مختلف قرار داده است در این وضعیت کاری که بخش خصوصی می تواند انجام دهد گردش کار درونی و تکیه بر اقتصاد تولید محور است. این امر در شکل کامل خود با حمایت و سیاست های کلان اقتصادی از سوی دولت میسر است اما در اندازه های کوچکتر برای بخش های خصوصی که به صورت مجتمع و خوشه ای به هم وصل می شوند نیز قابل  اجرا و بسیار مفید خواهد بود. حتی امکان سرک کشیدن به برخی بازارهای مشابه را نیز فراهم می کند. توصیه می شود تولیدکننده، بازرگانان، صنعتگر و خصوصا فروشنده به عنوان فرمانده و راهبر باهم همکاری کنند و کالاهای مورد نیاز بازار را تامین کنند.

براساس قاعده بازار فروشنده خروجی را مدیریت می کند و سایرین مواد اولیه و مراحل ساخت از طراحی محصول تا تولید نهایی را با کمک هم و تقسیم کار انجام خواهند داد..

اتحادیه ها و انجمن ها نیز می توانند در این خصوص همکاری موثر کرده و نقش معرفی افراد و مجموعه ها به هم را ایفا کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است