قطعات خودرو

کامیون سلول سوختی مرسدس بنز GenH2 مجوز استفاده در جاده‌های عمومی را دریافت کرد

خودرو بانک – اگرچه دایملر قصد دارد تحویل این کامیون سلول سوختی هیدروژنی به مشتریان را از سال ۲۰۲۷ آغاز کند، اما این شرکت از مدت‌ها پیش در تلاش بوده است تا GenH2 را در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار دهد. حالا این شرایط مهیا شده و مقامات آلمانی مجوز استفاده از این کامیون در جاده‌های عمومی را صادر کرده‌اند.

این کامیون سنگین تاکنون هزاران مایل را در مسیرهای آزمایشی طی کرده است و اکنون قصد دارد این ارقام را در جاده B462 نزدیک شهر راشتات افزایش دهد. علاوه بر این، دایملر قصد دارد آزمایش‌های مقایسه‌ای با GenH2 انجام دهد تا ببیند عملکرد آن در مقایسه با کامیون سنگین دیگر این شرکت یعنی کامیون باتری-برقی eActros چگونه است که قبل از GenH2 عرضه خواهد شد. دایملر در پایان ماه گذشته اعلام کرده بود که تولید انبوه eActros در ماه اکتبر آغاز خواهد شد.کامیون GenH2

کامیون GenH2 می‌تواند مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را بدون توقف برای سوخت‌گیری مجدد طی کند. در مقایسه با آن، eActros محدوده پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

مرسدس‌ بنز GenH2 که ۴۰ تن وزن دارد می‌تواند تا ۲۵ تن بار را حمل کند. این کامیون دارای طراحی آینده‌نگر و دو مخزن هیدروژن مایع است که عملکرد مشابهی با کامیون‌های دیزلی معمولی را ارائه می‌دهند.

دایملر همچنین اعلام کرد که قصد دارد از سال ۲۰۳۹ در آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا تنها خودروهای جدیدی عرضه کند که کربن خنثی هستند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است