قطعات خودرو

کمبود قطعه ACU موجب تولید محصولات سایپا به‌صورت ناقص شده است

به گزارش سایپانیوز؛ مسعود پروین افزود: شرکت‌های توليدكننده داخلي ايربگ، زیر مجموعه های اين قطعه را وارد كشور مي‌كنند و همراه ساير قطعات ايربگ در قالب مجموعه به خودروسازان تحويل مي‌دهند؛ اما به‌دليل بحران جهاني كمبود چيپ‌ست‌ها و قطعات نيمه‌هادي نظیر IC مورد استفاده در ACU، امكان تأمين و تحويل به‌موقع اين قطعه از سازندگان داخلي سلب شده و خط مونتاژ موجود در كشور نيز به‌علت كمبود IC متوقف شده است.

وی ادامه داد: از انتهاي سال گذشته با تداوم عدم تأمين ACU به‌ميزان مورد نياز توسط تأمين‌كنندگان داخلي و افزايش خودروهاي ناقص كف كارخانه، تأمين قطعه مذكور در دستور كار گروه سايپا قرار گرفت و با تدبیرها و روش‌های مختلف بخشی از نیاز این شرکت به اين قطعه تأمين شد كه در نهايت تسريع در تحويل خودروهاي ناقص و عرضه بيشتر به بازار را به همراه داشت.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا تصریح کرد: اگر تلاش‌هاي سايپا در زمينه تأمين ACU صورت نمي‌گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهاي ناقص اين مجموعه از ۱۸۰ هزار دستگاه نيز فراتر مي‌رفت.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازي سايپا مشغول برنامه‌ريزي جهت تأمين قطعه مذكور از منابع خارجي و توليدكنندگان داخلي است و در صورتي كه طرف‌‎هاي تأمين‌كننده در زمينه ايفاي تعهدات خود به خوبي عمل كنند، اين مجموعه قادر خواهد بود تا ميزان خودروهاي كف پاركينگ‌ها را به‌شكل قابل ملاحظه‌اي كاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در قالب طرح‌های بومی‌سازی اولویت سایپا برای رفع مشکل مذکور است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است