قطعات خودرو

گامی مهم در گسترش خودروهای برقی توسط ویز

به گزارش سایپانیوز، هیچ کس دوست ندارد در راه بماند. هرچقدر اضطراب پیدا کردن جایگاه عمومی شارژ خودروی برقی کمتر می شود، استقبال مردم هم از این خودروها بیشتر می شود. پیدا کردن جایگاه عمومی شارژ خودرو هنوز هم یکی از جنبه های سخت داشتن خودروی برقی است. برخلاف خودروهای بنزینی که می توان بنزین را به خودروی در راه مانده رساند، خودرویی که باتری آن تمام شده باید تا جایگاه یدک کشی کرد. در کشورهایی که سیاست دولت آنها گسترش خودروهای برقی است، زیرساخت های آن نیز هر سال بهتر می شوند. با این حال باید اذعان کرد که جایگاه های شارژ باتری به اندازه جایگاه های بنزین فراگیر و رایج نشده اند. این جا است که اَپ هایی [اپلیکیشن های موبایلی] مثل پلاگ شِر PlugShare و شارژمَپ Chargemap به داد مردم می رسند و نزدیک ترین ایستگاه های شارژ خودرو را برای رانندگان پیدا می کنند و کوتاه ترین یا کم ترافیک ترین مسیر را هم مشخص می کنند.

حالا یک مورد دیگر هم اضافه شده است. ویز Waze با شراکت گروه خودروسازی فولکس واگن (که صاحب سهام اکثریت الکتریفای آمریکا  Electrify America است) نقشه ای از تمامی جایگاه های شارژ خودروهای برقی در سرتاسر آمریکا را تهیه کرده و رانندگان می توانند با ویز خود نزدیک ترین جایگاه را پیدا کنند. رانندگان می توانند آیکون فولکس ای دی.4 را روی ویز برای خود انتخاب کنند.

ویز هنوز اعلام نکرده است که این قابلیت چه زمانی در کشورهای دیگر هم فعال خواهد شد.

کمپانی مادر ویز غول عظیم فناوری یعنی گوگل است. گوگل از سال 2019 روی نقشه خود Google Maps امکان پیدا کردن جایگاه شارژ را فراهم کرده بود. اما حالا ویز هم با یک به روزرسانی این خدمات را به مشتریان آمریکایی و به زودی در سایر کشورهای جهان خواهد داد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است