قطعات خودرو

گروه خدمات خودرویی اسدی

ارائه‌کننده خدمات سرویس های دوره‌ای و مشاوره

خودروهای سبک، نیمه سنگین، سنگین، راهسازی و معدنی

تهیه و توزیع فیلتر، روغن، لاستیک

گروه خدمات خودرویی اسدی از سال 1357 شروع به فعالیت کرده است بنیانگذار گروه حاج حسین اسدی است که چهارسال نیز ریاست اتحادیه روغن و فیلتر شهرری را در کارنامه خود دارد. وی متولد 1327 است و کارش در شهر ری  آغاز کرده است او معتقد است صداقت و مردم ‌‍داری ویژگی های اصلی موفقیت در کسب وکار است و هرگز درآمد زایی با هر شکل را نمی پذیرد. متن زیر حاصل گفت گو با محمد اسدی فزرند ایشان است که حاوی نکات جالبی است و شما را به خواندن توصیه می کنیم

حاج حسین اسدی

احتراق ناقص، قاتل نامرئی

روغن برای انجین(موتور) مثل خون است برای بدن، پاک و سالم، به همان اندازه مهم است. اگر روغن کارآیی و استاندارد لازم را نداشته باشد؛ موتور کار نخواهد کرد. این چیزی است که همه می‌دانند. اما نکته مهمتری هم وجود دارد اگر روغن به عنوان روانکار حامل ذرات نامناسب باشد؛ موتور کمی دیرتر  ولی حتما آسیب می بیند و اینجا اهمیت فیلتر نمایان می شود.

فیلتر مسئولیت دارد ذرات مضر برای موتور را جذب کرده و امر روانکاری موتور را بدون وجود این ذارت مدیریت کند. اما کوچکترین ضعفی در فیلتر موجب بروز اشکال در کارکرد موتور و احتراق ناقص خواهد شد. احن=تراق ناقص یعنی ورود ذراتی کمتر از 2.5 میکرون (هر میکرون یک هزارم میلی متر است) از اگزوز خودرو به هوای شهر و جاده که می توانند از ریه رد شده و همراه خون به مغز برسند. کودکان، خصوصاً نوزادن، زنان باردار و سالمندان اولین قربانین این قاتل نامرئی هستند.

سرویس دوره‌ای، بخش مغفول استفاده از خودرو

سن، کارکرد، قیمت و هیچ چیز دیگری نمی تواند مانع از ضرورت سرویس هاس خودرویی شود. این ضرورت برای تمامی خودروهای سبک، سنگین و ماشین آلات وجود دارد. هرچقدر هم خودرو بروز باشد و بهترین سوخت و روغن را دریافت کند نمی‌تواند بی نیاز از تعویض منظم تمامی فیلتر باشد. رانندگان خودروهای شخصی یا تجاری باید خود را مسئول بدانند. فردسوگی پیش از موعد خودرو و کاهش راندمان خودرو بخش کوچک غفلت از سویس‌های دورهای است. آلودگی محیط زیست و آسیب دیدن مردم غیر قابل بخش است.

لزوم آموزش مکانیک‌ها و تعویض کنندگان روغن

گاهی مشاهده می شود همکاران عزیز تعویض کننده روغن به صرف همه رزوه بودن از یک فیلتر در دو خودروی متفاوت استفاده می کنند که خارج دستورر تولیدکننده فیلتر و مضر خواهد بود. مواردی از این دست در تعویض روغن، فیلتر و تنظیم موتور فراوان دیده می‌شود که همگی موجب آفت بهره‌وری خودرو، کاهش عمر و آلودگی‌های زست محیطی می گردد.

تولید فیلتر

ساخت برخی فیلترهای هوا یا روغن ساده بنظر می‌رسد و سازندگان به اصطلاح زیرپله‌ای اقدام به تولید آن‌ها می‌کنند. اما واقعیت این است که فیلتر بنا بر وظیفه بسیار مهمی که در کارکرد خودرو، سلامت راننده و سرنشین و حفظ محیط زیست دارد. یک محصول بسیار تکنیکال است. مواد اولیه آن خصوصاً ماده جاذب، درزبندی و سایر مشخصات فنی آن اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند. تولید کنندگان فیلتر برای رسیدن به فیلتر مناسب و مواد مورد استفاده آن دائماً در حال تحقیق و مانیتورکردن کارکرد فیلترها هستند. بنابراین نمی تواند با مهندسی معکوس شکلی، فیلتر ساخت و در خودرو بکار برد. اینجا مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سرویس دورها ی تخصص و دانش ایشان نمایان می‌شود. یکی از معروف‌ترین برندهای خارجی فیلتری به ایران صادر کرده بود ما به نماینده آن شرکت اعلام ضعف کارکردی کردیم. این نماینده  که افتخاری برای بازرگانان ایرانی است موضوع را با شرکت مربوطه خارجی  مطرح کرد. معمولا این شرکت‌ها در این موارد بسیار حساس هستند و اگر گزارش‌دهنده ایراد نتواند ادعای خود را ثابت کند برخورد سختی خواهند داشت و حتی ممکن است طلب خسارت نیز بکنند. چون برای محصول و برند خود ارزش قائل هستند. اما تاجر ایرانی با اعتمادی که به این مجموعه داشت موضوع را دنبال کرد. نمایندگان شرکت خارجی  به ایران سفر و موضوع را مستقیما با ما بررسی کردند پس از اثبات حرف ما بسیار متعجب شدند چون انتظار نداشتند در ایران تا این حد اطلاعات فنی و دقت نظر وجود داشته باشند از ما برای همکاری با شرکتشان دعوت کردند و تمامی فیلترهای خود را برای اصلاح مرجوع کردند.

آمادگی همکاری با اتحادیه ها و انجمن های مربوطه برای آموزش و تدوین دستورالعمل‌های سرویس های دوره‌ای

ما باید در مورد سرویس‌های دوره‌ای دستورالعمل های کامل و دقیقی داشته باشیم تا از سرمایه‌های ملی و جان شهروندان حفاظت شود. فقط در تهران بیش از 10 هزار واحد ارائه دهنده خدمات سرویس‌کاری خودرو وجود دارد که به بیش 4 میلیون خودروی محلی و عبوری سرویس می‌دهند. اما بسیاری از آن‌ها آموزش ندیده تا آموزش کامل دریافت نکرده‌اند. یکی از اهداف گروه خدماتی اسدی ایجاد زمینه و فعالیت در این مورد است که امیدواریم با همکاری صنوف و اتحادیههای مربوطه هرچه زودتر اجرایی شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است