قطعات خودرو

10 اقتصاد برتر جهان در سال 2024

ده اقتصاد برتر 2024

بر اساس گزارش فوربز ایندیا 10 اقتصاد برتر 2024، ایالات متحده آمریکا همچنان رتبه‌ی یک اقتصاد دنیا را در سال 2024 در اختیار دارد. در این گزارش چین پس از آمریکا جایگاه دوم این رتبه بندی ازآن خود کرده است. در کنار این دو، کشورهای آلمان، ژاپن و هند به عنوان پنچ  قدرت اقتصادی دنیا معرفی شدند.

تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای اصلی ارزیابی توان اقتصادی کشورها محسوب می‌شود بر همین اساس فوربز ایندیا به برسی 10 اقتصاد برتر 2024 دنیا پرداخته است

 

  1. آمریکا

ایالات متحده آمریکا توانسته است  جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهانی و ثروتمندترین کشور از سال 1960 تا کنون حفظ کند. تولید ناخالص داخلی آمریکا 26،954 میلیارد دلار، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن  80،410 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 1.6 است.

 

  1. چین

چین شاهد رشد قابل توجهی در پیشرفت اقتصادی خود بوده است و از رتبه چهارم در سال 1960 به رتبه دوم در سال 2023 رسیده است. اقتصاد چین عمدتاً به تولید، صادرات و سرمایه گذاری وابسته است. تولید ناخالص داخلی چین 17،786 میلیارد دلار است. تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشورآن 12،540 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 5.2٪ است.

 

  1. آلمان

اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز بوده و دقت در بخش های مهندسی، خودروسازی، شیمیایی و داروسازی ثرمایه این کشوری  است. این کشور از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی، و تعهد آشکار به پرورش نوآوری بهره می برد. تولید ناخالص داخلی آلمان4،430 میلیارد دلار است. تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 52،820 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور -0.1٪ است.

 

 

  1. ژاپن

اقتصاد برجسته ژاپن را فناوری پیشرفته، قدرت تولید و صنعت خدمات متمایز کرده است. بخش‌های برجسته این کشور شامل خودرو، الکترونیک، ماشین آلات و حوزه های مالی است. علاوه بر این، ژاپن به دلیل اخلاق کاری تزلزل ناپذیر، پیشرفت های تکنولوژیکی پیشگام، و صادرات استثنایی از جمله دلایل پیشرفت اقتصادی این کشور است. تولید ناخالص داخلی ژاپن 4،231 میلیارد دلار بوده. تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن  33،950 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 1.3٪ است.

 

  1. هند

هند در رتبه‌بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2024 در رتبه پنجم قرار دارد. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می‌شود. این کشور از بازار داخلی گسترده خود، و بر طبقه متوسط ​​در حال گسترش خود سرمایه گذاری می‌کند. تولید ناخالص داخلی هند 3،730 میلیارد دلاربود، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 2،610 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 5.9٪ است.

 

  1. انگلستان

اقتصاد انگلستان ترکیبی از بخش‌های خدمات، تولید، مالی است. لندن به عنوان یک مرکز مالی در سراسر جهان عمل می‌کند و با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی. اقتصاد خود را گسترش می‌دهد. تولید ناخالص داخلی انگلستان 3،332 میلیارد دلار بوده، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 48،910 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور -0.3٪  است.

 

  1. فرانسه

اقتصاد فرانسه با تنوع مشخص می شود و بر صنایعی مانند هوافضا، گردشگری، کالاهای لوکس و کشاورزی تأکید دارد. فرانسه با سیستم رفاه اجتماعی قوی، زیرساخت های توسعه یافته و سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیق و توسعه اقتصاد خود را زشد می‌دهد. تولید ناخالص داخلی فرانسه 3،052 میلیارد دلار بوده،  تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشورآن 46،320 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 0.7٪ است.

 

  1. ایتالیا

ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا دارای یک بازار بسیار توسعه یافته است. این کشور با بخش تجاری تأثیرگذار و پیشرو و صنعت کشاورزی رقابتی اقتصاد خود را گسترش می‌دهد. تا جز 10 اقتصاد برتر 2024 باشد. تولید ناخالص داخلی ایتالیا 2،190 میلیارد دلار بوده، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 37،150 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 0.7٪ است.

 

  1. برزیل

اقتصاد برزیل شامل بخش‌هایی همچون کشاورزی، معدن، تولید و خدمات است. برزیل مرکز جهانی برجسته‌ای برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی به حساب می‌آیدد. عوامل متعددی از جمله قیمت کالاها، مصرف داخلی و پیشرفت زیرساخت ها، رشد اقتصاد برزیل را شکل می‌دهند. تولید ناخالص داخلی برزیل 2،132 میلیارد دلار  بوده، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 10،510 دلار و نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 0.9٪ است.

 

  1. کانادا

اقتصاد کانادا به عنوان آخرین عضو 10اقتصاد برتر 2024 به شدت به منابع طبیعی فراوان خود متکی است که شامل نفت، گاز، مواد معدنی و الوار می‌شود. علاوه بر این، این کشور دارای بخش خدمات، صنعت تولیدی تثبیت شده است.تولید ناخالص داخلی کانادا 2،122 میلیارد دلار بود، تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه کشور آن 53،250 دلار و  نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این کشور 1.5٪ است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *