قطعات خودرو

آینده اتوبوس های چینی در بازار حمل و نقل روسیه ، نمایشگاه BW در مسکو

اتوبوس

آینده اتوبوس های چینی در بازار حمل و نقل روسیه ، نمایشگاه BW در مسکو

با توجه به افزایش تقاضا برای اتوبوس های چینی ، مشکلاتی مانند تهیه قطعات و یافتن شرکای تجاری جدید به وجود آمده است در این میان یافتن زنجیره تأمین جدید نیز مزید بر مشکلات شده است . همه اینها باعث نگرانی و کاهش اعتماد به نفس تولیدکنندگان اتوبوس می شود ، اما در سوی دیگر نمایشگاه غرفه هایی وجود دارند که مانند یک بازار پر رونق هستند و قطعا خیلی راحت تر فعالیت می کنند.

به عنوان مثال، در قلمرو کشورهای مستقل مشترک المنافع CIS تولیدکنندگان اتوبوس های توریستی تجهیزات مورد استفاده خود را کاملاً بر اساس مدل اروپایی بکار میگیرند مانند خط گاز کروز در واحدهای اسکانیا. کل بازار حمل و نقل باری و توریستی در روسیه در اختیار شرکت های چینی است و آنها هم از اين بابت خوشحال هستند .

 

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

[highlight color=”yellow”]حتماً ببینید: جزئیات واگذاری خودروسازها[/highlight]

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

 

در نمایشگاه همه نوع اتوبوسی دیده میشود اما درخشان ترین آنها اتوبوس ۱۲ متری برند نیمه معروف آسیااستار (Asiastar) بود. این برند در چین وابسته به شرکت ویچای (Weichai) است و برای هر سلیقه و بودجه ای اتوبوس مجهز دارد: اتوبوس های شهری، حومه ای و مسافت طولانی با موتورهای دیزلی، گازی و الکتریکی.

برندهای چینی جدیدی که به زودی با صدور گواهینامه ی عرضه ماشین آلات وارد بازار می شوند و در سال آینده ظاهر خواهد شد. این اتوبوس مجهز به یک موتور دیزلی ویچای با ظرفیت تولید ۳۷۵ اسب بخار است و جعبه مکانیکی برند فست گیر (Fast Gear) دارد. کابین 51 صندلی دارد که با لایه های نرم و چرم سرد پوشیده شده است. در سقف اتوبوس ، نور LED پویا و یک واحد تهویه مطبوع نیز وجود دارد. حجم محفظه چمدان ده متر مکعب است. قیمت چنین خودرویی هم اکنون ۱۰ میلیون روبل است اما با شروع فروش، ممکن است قیمت آن تغییر کند.

 

اتوبوس

یوتونگ (Yutong) اتوبوس توریستی ۱۲ متری با موتور یوچای (Yuchai) با توان تولید قدرت ۳۷۵ اسب بخار را به نمایشگاه آوردند که با گاز متان فشرده کار میکند و بنابراین ده سیلندر با حجم کل ۱۲۰۰ لیتر در محفظه چمدان ها جای گرفت و فقط ۳٫۸ متر مکعب فضا برای چمدان ها باقی ماند. نمایندگان این برند می گویند این اتوبوس های گازی در مسیرهای بین شهری بخش شرقی روسیه مورد تقاضا هستند. یوتونگ معرفی شده ۱۹۰ هزار دلار (حدود ۱۱٫۵ میلیون روبل) قیمت دارد.

هیگر (Higer ) هم اتوبوس گازی خود را به نمایشگاه آورد. یک اتوبوس ۱۲٫۵ متری که جلوی آن باز میشود و این امر باید هزینه تعمیر را در صورت تصادف جزئی کاهش دهد. در برآمدگی عقب این اتوبوس موتور یوچای (Yuchai) قرار دارد. در محفظه چمدان تنها ۹ سیلندر وجود دارد و حجم کل آن ها ۱۰۸۰ لیتر است در نتیجه چنین اتوبوسی ارزان تر از رقبا است، ۱۵۲ هزار دلار (۹٫۲۵ میلیون روبل).

 

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

[highlight color=”yellow”]حتماً ببینید: بی‌محلی خودرو به ارز [/highlight]

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

 

هیگر(Higer )  دیگری با موتور دیزلیCummins ISL با توان تولید قدرت ۳۷۵ اسب بخار رویت میشود. ویژگی آن وجود یک جعبه اتوماتیک از برند فست گیر با شش دنده و یک کلاچ از برند ساکس (از چین) است. نمایندگان این برند می گویند که این اولین اتوبوس چینی در روسیه با دنده اتوماتیک است. این اتوبوس به هر حال 157 هزار دلار معادل 9.55 میلیون روبل قیمت گذاری شده است.

برای خریداران چنین تجهیزاتی قیمت ها مقرون به صرفه نیست. مشتریان در حال حاضر ترجیح میدهند از خطوط هوایی جدید چینی استفاده کنند چراکه سود شرکت ها اغلب تنها به سرعت تحویل گره خورده است. اما اگر همه چیز با طبقه توریستی مقیاس شود، آنوقت اتوبوس های شهری چین در کشور ما در چنین مقیاس بزرگی توسعه نمی یابند. اما صاحبان خصوصی، به ویژه در شرق روسیه، با میل خود اتومبیل های شهری چین را خریداری می کنند.

به عنوان مثال در اینجا کینگ لانگ ( King Long) شهری ۱۰٫۵ متری با موتور گازی یوچای ۲۶۰ اسب بخار و انتقال دستی معرفی شده که دو در و یک طبقه پایین در جلوی کابین دارد. 26 صندلی و در مجموع 69 نفر می توانند سوار شوند، قیمت آن زیر هشت میلیون است.

اتوبوس

مثال دیگر مشابه زونگ تانگ (Zhong Tong) است. یک اتوبوس با موتور دیزلی کامینز و انتقال دستی فست گیر. با یک فضای داخلی معمولی، شیشه جلو دوتکه و بدون تهویه مطبوع. اما قیمت آن ۶٫۷ میلیون روبل است. در مقابل MAZ-205  بلاروسی برای مسکو (البته با اجزای اروپایی) یک سال پیش 11 میلیون هزینه داشت و حالا قطعا گران تر است!

با چنین قیمت هایی اضطراب تولیدکنندگان ما قابل درک است. تنها راه حل، تغییر قانون است، در غیر اینصورت بازار این کشور با تجهیزات مسافربری جدید اشباع میشود و شهرها خیلی سریع با اتوبوس های ارزان قیمت امپراتوری آسمانی (چین) پر خواهند شد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است