قطعات خودرو

خودروی الکتریکی جدید فولکس واگن

فولکس واگن

عرضه‌ و اعلام نام خودروی الکتریکی جدید فولکس واگن در نمایشگاه CES (الکترونیک لاس‌وگاس)

چند روز پیش، فولکس واگن اعلام کرد که یک مدل جدید را در نمایشگاه CES 2023 ارائه خواهد کرد. تصاویر تایید نشده حاکی از یک مدل جدید الکتریکی است که مانند یک بمب در زمان ارائه بازار خودروی الکتریکی را منفجر میکند. اطلاعات تایید نشده از این مدل پیشرفته‌ی آرئوبی (Aero B) محصول فعلی فولکس واگن، را نوید میدهد. نام این خودرو، هنوزگزارش نشده ولی ممکن است ID.7 نام داشته باشد.

حتما بخوانید : حضور ال‌جی دیسپلی در صنعت خودروسازی از سال ۲۰۲۳

آرئوبی (Aero B) را می توان به عنوان جانشین الکتریکی پاسات (Passat) در نظر گرفت، نمونه‌ی آزمایشی آن ای‌دی‌آرئو (ID.AERO) را در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش گذاشت. دقت در نمونه‌ی آزمایشی میگوید خودروی جدید از نمای جلویی خانواده‌ی ID استفاده میکند که سبک کلی نسبتا ساده است. بدنه ای ظریف با فاصله بین دو محور 2966 با طول 4975 میلی متر دارد.

گزارش شده است که این خودرو به پک باتری با ظرفیت 77 کیلووات ساعت و برد نهایی 620 کیلومتر در شرایط WLTP مجهز خواهد شد. در عین حال، خودروی جدید در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره نیز عرضه خواهد شد و بعداً مدل نمایشی GTX نیز روانه بازار خواهد شد.

ای‌دی‌آرئو (ID.AERO) در نیمه دوم سال 2023 به طور رسمی در چین عرضه خواهد شد و همچنین توسط شرکت‌های چینی فاو فولکس واگن (FAW-Volkswagen) و شانگ‌های فولکس واگن (SAIC Volkswagen) در داخل کشور چین تولید خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *