قطعات خودرو

سنسور ایمنی در تایر خودروها

سنسور ایمنی

سنسور ایمنی در تایر خودروها

بهبود ایمنی خودرو با گرفتن داده های جدید از سنسورهای نصب شونده بر تایر

به تازگی شرکت فن آوری سنساتا (Sensata) از توسعه یک حسگر جدید نصب شونده بر تایر خودرو خبر داد که با مشارکت تولیدکنندگان تایر میتواند با کنترل داده های بیشتر درباره ی وضعیت تایر در بهبود ایمنی و عملکرد خودرو موثر باشد.

حسگرهای نصب شونده بر تایر نسل بعدی فناوری سنجش تایر هستند که داده های فشار و دمای تایر را کنترل می کند. لاستیک ها تنها نقطه تماس خودرو با جاده هستند، بنابراین کنترل سلامت و عملکرد تایر برای افزایش امنیت موثر است. حسگرهای جدید نصب شونده شامل یک فشارسنج و شتاب سنج است که شدت برخورد تایر به زمین را تشخیص می دهد. حسگرهای جدید مستقیم بر روی دیوار تایر نصب میشوند. سازنده و مدل تایر را میگیرند و بر اساس آن تایر را کنترل کرده و هشدارهای لازم را میدهند.

مزایای خاصی این حسگر نصب شونده در اختیار صاحبان خودرو و تولیدکنندگان خودرو و لاستیک ها قرار میدهد. مانند: بهبود ایمنی خودرو، اطلاعات درباره تخمین مسافت پیموده شده و عمر تایر، بهینه سازی سوخت.

 


حتما ببینید : تولید کامیون سنگین مرسدس بنز در روسیه

 

 

 

هنگامی که داده های حسگرها با الگوریتم های محاسبه بار جفت می شوند، بار عمودی هر تایر را می توان برای خودرو در حال حرکت، تخمین زد و اگر خودرو بیش از حد بارگذاری شده یا نامتعادل باشد، سیستم به راننده اطلاع می دهد. یک خودروی با ٪۱۰  اضافه بار باعث میشود عمر تایر ٪۱6 و کارایی سوخت ٪۱۰ کاهش یابد. داده های بار خودرو می تواند به بهبود ایمنی خودرو، افزایش عمر تایر و دقت برآورد مسافت پیموده شده کمک کند. علاوه بر این، حسگرهای جدید بازخورد بی درنگ به سیستم مدیریت باتری (BMS) می دهند که می تواند میزان مسافت قابل حرکت خودروهای الکتریکی را با دقت بیشتری محاسبه کند.

حسگر جدید قابلیت دارد که بر اساس نوع تایر مناسب ترین برنامه ی حرکت را بدهد، به عنوان مثال، در فرایند تشخیص شرایط جاده ای، هنگامی که تغییر در وضعیت سطح جاده درک شود، حسگر می تواند سیستم های پیشرفته کمک به راننده (ADAS) را آگاه کند تا تنظیمات کنترلگر ترمز به موقع و دقیق تر انجام شود.

تولیدکنندگان تایر و خودرو می توانند راحت تر نیازهای نگهداری تایر را ردیابی کنند و پیام های خدماتی را با دقت بیشتری ارسال کنند زیرا خودروهای مجهز به حسگرهای نصب شونده می توانند به طور خودکار اطلاعات تایر را به حسگرهای دیگر منتقل کنند.

 


حتما ببینید :خلاصه اخبار صنعت خودرو : BMW جدید در خط مونتاژ و …. 

 

 

 

حسگر جدید نصب شونده بر تایر در سال ۲۰۲۳ راه اندازی خواهد شد، این بخشی از برنامه ی اصلاح تولیدکنندگان تایر میباشد. در حال حاضر شرکت فن آوری سنساتا (Sensata)  نیز با طیف گسترده ای از تولیدکنندگان تایر و خودرو در ارتباط است تا در مورد فرصت های همکاری بیشتر گفتگو کند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *